At den tyske Media Markt-kæde har et godt øje til Danmark, og at det blot er et spørgsmål om tid, før kædens butikker skyder op i det danske landskab, bliver nu bekræftet af kædens svenske landechef Mikael Hagman.
»Det danske marked er naturligvis interessant for os, og vi er overbeviste om, at vores koncept med det største udbud, bedste service og laveste priser vil fungere ganske godt i Danmark. Men på nuværende tidspunkt kan vi ikke sige noget om hvornår, eller hvordan en eventuel satsning vil se ud,« siger Mikael Hagman til CRN.
Det er første gang, Media Markt kommenterer på planerne om at gå ind i Danmark, selv om det er flere år siden, at spekulationerne om kædens indtog i Danmark startede.
Allerede i 2005 satte Media Markts moderselskab sig på domænenavnet mediamarkt.dk. Det har de beholdt lige siden. Kædens koncept minder en del om Elgigantens, og det vil ifølge kilder, CRN har talt med, føre et blodigt opgør mellem de to. Mens også en kæde som Expert må indstille sig på at tabe yderligere markedsandele.
Læs mere om kampen om retailmarkedet i det nyeste nummer af CRN.