Print- og kopiproducenten Xerox starter samarbejde med multibrand-forhandleren NCT A/S, som med base i Nørresundby især retter sig mod det nordjyske marked.
Ejeren af NCT, Finn Nielsen, siger, at det har været udslagsgivende, at Xerox i aftalen åbner for NCT selv kan stå for service på Xerox-maskiner. Det giver mere omsætning og indtjening for forhandleren.
»Xerox griber det an på en ny måde. De har ikke tidligere villet slippe servicen, men det gør de nu, og det er der, det bliver interessant. Så vidt jeg ved, er vi de første, der starter op med egen service på Xerox-produkter,« siger Finn Nielsen, som også roser Xerox’ kanalstrategi uden direkte salg fra producenten. På den måde undgår NCT at konkurrere med sin egen leverandør.
NCT har i forvejen en bred portefølje af produkter, som omfatter Ricoh, Oki, Kyocera og Konica Minoltas subbrand Develope. For år tilbage havde NCT også Canon på hylderne, men det blev opgivet, da Canon stillede krav om medejerskab og omdannelse af NCT til Canon Business Center.
»Som gammel cirkushest i branchen synes jeg ikke det tilbud var så spændende. Jeg vil gerne selv bestemme, og de produkter, jeg har på hylderne, skal gerne være nogen, jeg selv tror på, så jeg kan få en fornuftig serviceforretning ud af det bagefter,« fortæller Finn Nielsen.