Artikel top billede

Adobe vil ud gennem kanalen

Den amerikanske softwareproducent lancerer nu sit første detaljerede partnerprogram og lover 100 procent troskab til kanalen. ?Vi kommer aldrig til at fakturere vores kunder direkte, lyder det fra Adobes nordiske kanalchef Fredrik Rossander.

I et forsøg på at komme bredere ud på markedet frier Adobe nu til kanalen. Kernen i det nye program er, at forhandlere, der laver det indledende salgsarbejde, skal belønnes.

”Der findes mange andre lignende partnerprogrammer, men hvad der adskiller vores, er, at vi belønner den forhandler, der laver det indledende salgsarbejde. Så hvis en forhandler skaffer ordren, og kunden hellere vil købe varen et andet sted, så kan vi sikre, at den første forhandler stadig får en belønning,” fortæller Adobes nordiske kanalchef Fredrik Rossander.

”Det betyder, at man kan skaffe flere penge ved at skaffe en ordre, end ved at være den, der gennemfører den,” fortsætter han og tilføjer, at programmet tilbyder forhandlerne avancer på op til syv procent for det aktive salgsarbejde.

For at være med i den såkaldte Deal Registration-ordning skal man som minimum være certified partner.

Desuden bliver det nu muligt for alle registrerede forhandlere at sælge producentens CLP-produkter. Noget, der hidtil kun har været forbeholdt fire forhandlere i Danmark, heriblandt Atea og PcWare.

”Så længe en forhandler er registreret kan man nu købe gennem en distributør. Det betyder, at de eksisterende forhandlere får langt mere konkurrence,” siger han og tilføjer, at det ikke kræver andet at blive registreret partner end en tilmelding på hjemmesiden.

Målet med programmet er desuden at give producenten et bedre overblik over sin salgskanal i Norden.

”Vi har i dag på papiret 400 forhandlere i Danmark, men nogle af dem køber måske kun et produkt årligt. Målet er at have 2-300 registrerede forhandlere i Danmark og omkring 1000 registrerede partnere i Norden. Herudover 3-5 guldpartnere og 3-5 platin i hvert land.”

Programmet træder i kraft den 3. oktober og er ifølge Rossander et bevis på den fulde loyalitet over for kanalen.

”Vi sælger kun gennem kanalen, og vi kommer aldrig til at fakturere vores kunder direkte,” lyder det fra kanalchefen fra Adobe, der blandt andet konkurrerer mod Microsoft.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere