Post Danmark efter Trustpilot-kritik: Vi vil også høre kundernes mening

Det er kun ret og rimeligt, at vi beder online-butikkers kunder skrive anmeldelser og give karakter til vores pakke-levering, lyder det fra Post Danmark.

Artikel top billede

"Vi mener, det er ret og rimeligt, at det er os og ikke den enkelte netbutik, der skal tage tævene, hvis noget går galt i en pakkelevering."

Sådan lyder det fra Post Danmarks kommunikationschef Morten O. Nielsen som reaktion på kritik fra onlinebutikken cykelpartner.dk.

Online-butikkens it- og marketingdirektør Dennis Drejer mener, at Post Danmark optræder som blind passager i kundeforholdet mellem butik og slutkunder, når pakkeleverandøren sender sms'er og mails til kunder med opfordring til at give karakter for kvaliteten af Post Danmarks service.

Den praksis har ifølge cykelpartner.dk gjort en del kunder både forvirrede og vrede.

"Vi er selvfølgelig kede af, hvis han synes, det er et problem, og vi er også i dialog om det. Vi vil gerne uddrage den læring af de henvendelser, vi får på Trustpilot," siger Morten O. Nielsen fra Post Danmark.

Han fortæller, at sms'er og mails til pakkemodtagere er en standardservice til kunder, der får pakker leveret af Post Danmark, og det er første gang Post Danmark har mødt kritik af ordningen.

"Vores udgangspunkt er, at hvis der er noget, der går godt eller skidt i leveringen, så er det os, der skal have den ros eller de tæsk, vi fortjener. I meget e-handel foretager kunden et aktivt valg af, hvem de gerne vil have til at stå for deres levering. Man kan også se på Trustpilot, at det, vi bliver bedømt på, er leveringen. Så vores vurdering er, at det er ret og rimeligt, at de nethandlende evaluerer, hvordan vi gør vores arbejde," siger Morten O. Nielsen.

Men for onlinebutikken er konsekvensen, at deres antal af Trustpilot-anmeldelser er faldet. Så I er altså inde og pille ved det værktøj, som Trustpilot er for cykelpartner.dk?

"Vi er kun interesseret i tilfredse kunder i begge ender af denne her transaktion. Vi bruger det aktivt til at finde ud af, hvor vi gør det godt, og hvad vi skal blive bedre til. Det handler i bund og grund om, at vi rigtig gerne vil understøtte e-handlen," slutter Morten O. Nielsen.

Læs også:

Online-forhandler: Post Danmark snylter på mine kunder

Eksperiment: Få dine net-indkøb leveret samme dag

Post Danmark: Vi er ikke hæmsko for nethandlen

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job