Post Danmark efter Trustpilot-kritik: Vi vil også høre kundernes mening

Det er kun ret og rimeligt, at vi beder online-butikkers kunder skrive anmeldelser og give karakter til vores pakke-levering, lyder det fra Post Danmark.

Artikel top billede

"Vi mener, det er ret og rimeligt, at det er os og ikke den enkelte netbutik, der skal tage tævene, hvis noget går galt i en pakkelevering."

Sådan lyder det fra Post Danmarks kommunikationschef Morten O. Nielsen som reaktion på kritik fra onlinebutikken cykelpartner.dk.

Online-butikkens it- og marketingdirektør Dennis Drejer mener, at Post Danmark optræder som blind passager i kundeforholdet mellem butik og slutkunder, når pakkeleverandøren sender sms'er og mails til kunder med opfordring til at give karakter for kvaliteten af Post Danmarks service.

Den praksis har ifølge cykelpartner.dk gjort en del kunder både forvirrede og vrede.

"Vi er selvfølgelig kede af, hvis han synes, det er et problem, og vi er også i dialog om det. Vi vil gerne uddrage den læring af de henvendelser, vi får på Trustpilot," siger Morten O. Nielsen fra Post Danmark.

Han fortæller, at sms'er og mails til pakkemodtagere er en standardservice til kunder, der får pakker leveret af Post Danmark, og det er første gang Post Danmark har mødt kritik af ordningen.

"Vores udgangspunkt er, at hvis der er noget, der går godt eller skidt i leveringen, så er det os, der skal have den ros eller de tæsk, vi fortjener. I meget e-handel foretager kunden et aktivt valg af, hvem de gerne vil have til at stå for deres levering. Man kan også se på Trustpilot, at det, vi bliver bedømt på, er leveringen. Så vores vurdering er, at det er ret og rimeligt, at de nethandlende evaluerer, hvordan vi gør vores arbejde," siger Morten O. Nielsen.

Men for onlinebutikken er konsekvensen, at deres antal af Trustpilot-anmeldelser er faldet. Så I er altså inde og pille ved det værktøj, som Trustpilot er for cykelpartner.dk?

"Vi er kun interesseret i tilfredse kunder i begge ender af denne her transaktion. Vi bruger det aktivt til at finde ud af, hvor vi gør det godt, og hvad vi skal blive bedre til. Det handler i bund og grund om, at vi rigtig gerne vil understøtte e-handlen," slutter Morten O. Nielsen.

Læs også:

Online-forhandler: Post Danmark snylter på mine kunder

Eksperiment: Få dine net-indkøb leveret samme dag

Post Danmark: Vi er ikke hæmsko for nethandlen

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Astrid Busk Nielsen som Key Account Manager ved netIP's kontor i Odense. Hun kommer fra en stilling som Account Manager hos IT-virksomheden ED i Skødstrup. Hun er uddannet indenfor handel og marketing. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Steen Nyrup Pedersen som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Aalborg. Han kommer fra en stilling som Cyber Security Consultant hos Trifork A/S. Han er uddannet IT-Teknolog og er professionsbachelor i IT-sikkerhed. Nyt job