TDC efter næsten et døgn med telefon-problemer: "Vi er i øjeblikket ved at undersøge, hvad årsagen er til problemet"

Kunder hos det TDC-ejede Fullrate har næsten i et døgn været ramt af telefon-problemer, men selskabet har endnu ikke været i stand til at identificere årsagen til problemerne.

Fastnetkunder hos teleselskabet Fullrate har i næsten et døgn været ramt af problemer, hvor indgående opkald uden varsel kan blive afbrudt.

Men selv om problemerne har stået på siden onsdag eftermiddag har selskabet endnu ikke været i stand til at identficere fejlen.

Selskabet kan derfor heller ikke oplyse, hvornår fejlen forventes udbedret.

”Vi er i øjeblikket ved at undersøge, hvad årsagen er til problemet. Før at vi har lokaliseret fejlen, kan vi ikke sige noget om tidshorisonten,” siger Mai-Britt Noe, der er kommunikationsrådgiver hos Fullrates ejer, TDC.

Læs også: Fullrate ramt af telefon-nedbrud for anden dag i træk - endnu uvist hvornår problemet er løst

Problem opstod onsdag
Fullrate oplyste første gang om problemet på sin driftsstatus side onsdag klokken 16:45.

”Vi har i øjeblikket problemer med fastnettelefoni samt viderestilling. Hovednummer funktionalitet kan være påvirket. Vi er i gang med at fejlsøge.”

Klokken 11.28 oplyste selskabet i en sms-besked til sine kunder, at selskabet fortsat har problemer med indgående opkald.

TDC: Ikke et nedbrud
Selvom problemerne nu har stået på i næsten et døgn, har Fullrate dog ifølge TDC endnu ikke har identificeret fejlen eller kan sige, hvornår problemerne er blevet udbedret.

Selvom Fullrates fastnetkunder nu har været ramt af problemerne i næsten et døgn, mener TDC dog ikke, at der er tale om et regulært nedbrud.

Det skyldes ifølge selskabet, at det er relativt få Fullrate-kunder, der anvender fastnet-telefoni.

”Det er ganske få kunder der er ramt, og derfor mener jeg heller ikke, at man kan betegne det som et nedbrud. Jeg vil betegne det som ’en beklagelig fejl, der berører visse kunder’,” siger hun til Computerworld.

Mobilkunder er ikke ramt
TDC understreger ligeledes over for til Computerworld, at fejlen ikke rammer Fullrates mobilkunder ligesom, at Fastnet-kunderne uden problemer kan foretage udgående opkald.

”Problemet betyder, at man kan opleve at opkaldet bliver afbrudt, når man som Fullrate-kunde modtager et fastnetopkald. Men man kan dog uden problemer ringe ud, og i de fleste tilfælde kan man også modtage opkald uden problemer,” siger hun.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Sikkerhedstrusler

Under corona-krisen er antallet af cybertrusler steget med 33 procent. Det er særligt phishing-angreb, som oversvømmer mange virksomheder i de her dage. Corona-virussen har skabt en ny mulighed for at lokke uopmærksomme internetbrugere til at klikke på inficerede links. Nogle virksomheder oplever at op mod halvdelen e-mails, der sendes til dem, kommer fra it-kriminelle.

19. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: ERP – få optimal udnyttelse af dine store mængder af værdifulde data i den digitale transformation

Få indblik i, hvordan alle virksomheder kan optimere deres kritiske processer og hvordan du realiserer det uforløste potentiale gennem denne procesoptimering. Du får indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi, der har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

20. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

21. august 2020 | Læs mere






Premium
Cloud-teknologi sikrede dronningens corona-tale - men DRs CIO Mikkel Müller er slet ikke færdig med cloud endnu
Uden cloud og den rette cloud-strategi havde DR ikke haft samme muligheder eller nye digitale produkter. Det fortæller CIO Mikkel Müller til Computerworld - hvor han også uddyber hvordan han ser resten af it-landskabet bevæge sig mod cloud og hvordan udviklere efterspørger de moderne værktøjer.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Sådan skaber du mere effektive forretningsprocesser med automatisering
Virksomheder skal kunne håndtere enorme mængder af data, hvilket har affødt et behov for smartere og mere effektive løsninger til håndtering af de daglige, ensformige og rutineprægede processer. Hvor disse opgaver tidligere kunne klares via manuel arbejdskraft, kalder markedets udvikling og efterspørgsel nu i højere grad på automatiserede alternativer. Og det er netop her, at process mining kommer ind i billedet som et operativt værktøj til at kunne maksimere procesautomatiseringernes samlede effekt og afkast – gennem visualisering og analyse af dit komplekse dataflow. I dette whitepaper kan du lære om koblingen mellem procesoptimering og process mining – et intelligent optimeringsværktøj, der giver dig mulighed for at spore og visualisere dine data, så de bliver analyserbare og kan udnyttes til procesoptimering og til at eliminere dine digitale omveje.