Pc-salget fortsætter med at eksplodere efter coronakrisen: Her er de mest solgte mærker

Antallet af solgte pc'er fortsætter med at stige efter coronakrisen har sendt en række medarbejdere verden over hjem for at arbejde.

Pc-salget forstsætter sin himmelflugt som blev sat i gang af coronakrisen, hvor millioner af medarbejdere verden over blev sendt hjem for at arbejde.

Det er særligt bærbare computere, der er i høj kurs efter coronakrisen gjorde sit indtog.

Det skriver Berlingske.

Tal fra analysehuset IDC viser nemlig, at der i Vesteuropa er solgt 10,2 flere pc'er henover sommeren sammenlignet med samme periode sidste år.

Dermed er salget steget de seneste seks måneder sammenlignet med året før, som altså tilskrives coronakrisen af IDC.

Ser vi på leverandørerne så er det særligt HP, der har haft gang i salgsafdelingen siden coronakrisen trådte i kraft. Herunder er antallet af solgte enheder fra juli til september i og 2019.

1. HP (USA): 5.290.000 solgte – 25,1% (5.402.000 solgte – 28,7%)
2. Lenovo (Kina): 4.925.000 solgte – 23,4% (4.756.000 solgte – 25,2%)
3. Dell (USA): 2.299.000 solgte – 10,9% (2.460.000 solgte – 13,1%)
4. Asus (Taiwan): 1.992.000 solgte – 9,5% (1.200.000 solgte – 6,4%)
5. Acer (Taiwan): 1.932.000 solgte – 9,2% (1.537.000 solgte – 8,2%)

Læs også: Corona rammer Intels indtjening på både pc-chips og processorer til datacentre hårdt




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett Packard Enterprise ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere






Premium
Coop ansætter ny digital direktør: Her er hans vigtigste opgave
Interview: Den danske supermarkedskoncern Coop skifter ud i topledelsen og ansætter Morten Viktor i en nyoprettet stilling som direktør for digital & e-commerce. "Min rolle bliver at få samlet hele det digitale kundemøde," fortæller han.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Optimér produktiviteten og lad din printer følge med ud i skyen
De fleste virksomheder investerer betydelige beløb i den digitale transformationsproces, men skriver alligevel dokumenter ud som aldrig før, og medarbejdere opfatter decideret print som en forudsætning for at kunne arbejde effektivt. Alligevel er virksomhedens printstruktur ofte et systemmæssigt stedbarn, der er sammenstykket af mange forskellige enheder og platforme – hvilket skaber forvirring og betydeligt tidsspilde. Print passer heller helt ind i hverken den eksisterende digitale infrastruktur eller i den cloudbaserede infrastruktur, virksomheden sigter mod. Det udfordrer både sikkerhed, produktivitet og digital strategi som hele. I denne hvidbog kan du læse om udfordringerne og om, hvordan du håndterer dem mest effektivt som et led i den digitale transformationsproces.