Netcompany skal levere dansk smitteapp til Norge helt gratis

Norge overtager den danske smitteopsporings-app helt gratis fra Netcompany efter, at Danmark har betalt over 20 millioner for løsningen.

Efter stort besvær med at udvikle sin egen smitteopsporings-app, har de norske myndigheder nu valgt at købe den danske løsning fra Netcompany.

Norge har tidligere haft en smittestop-app, men Folkehelseinstituttet (FHI) trak stikket på app’ens indsamling af data i juni efter et forbud fra det norske datatilsyn.

Den norske app’s dataindsamling var baseret på GPS-data, og datatilsynet mente, det var alt for indgribende i nordmændenes privatliv.

Den danske it-virksomhed vandt ordren til at levere den nye norske Smittestop-app uden nogen konkurrence.

Læs mere her: Uden konkurrence: Netcompany vinder ordren på en ny norsk smittestop-app

Men Netcompany kommer til at levere den danske app pro bono, altså helt gratis, skriver det norske medie NRK.

Det kommer dog til at koste FHI 2,5 millioner norske kroner at udvikle en norsk version.

Danmark har selv betalt 32 millioner kroner for få Netcompany til at udvikle Smittestop-appen.

Den norske app ventes at skulle lanceres 21. december.

Læs mere her: Regningen for den danske Smittestop-app stiger




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Millionvis af Android-apps har kurs mod din Windows-pc: Forstå hvad Microsofts ’Project Latte’ går ud på
Microsoft forsøger atter en gang at få Android-programmer til at fungere med Windows 10. Spørgsmålet bliver, om de nye bestræbelser vil åbne op for en kattelem eller en ladeport af nye apps til Windows 10 økosystemet.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan sælger du nemt IT-sikkerhed og backup som en service – og styrker din indtjening
Den klassiske forhandlermodel med salg af produkter er under pres. Som IT-forhandler er du enormt konkurrenceudsat og de kunder der køber, er ikke altid loyale. Den hårde konkurrence giver samtidig stærkt begrænsede margener. For kunden er det er mere besværligt købe produkter end det er at købe services og du risikerer derfor, at kunden smutter over til en nemmere og mere fleksibel løsning - det vil sige til nogen, der sælger services. Nøglen til vækst er ofte at påtage sig rollen som managed service provider. Her tilbyder du en pakke af services, der komplementerer primærproduktet og løser en udfordring for kunden – og styrker dit salg og din indtjening. Du opnår en løbende indtægt, en tættere relation til dine kunder og en fleksibilitet og skalerbarhed, som kun skyen kan tilbyde. Et oplagt eksempel er en kombination af salg af services som cyberbeskyttelse og backup. I denne hvidbog får du konkrete råd til, hvordan du kommer i gang med at optimere din forretningsmodel.