3 sætter fuld fart på Roskilde Festival og giver genvej i ølkøen

Roskilde Festival 2017 er lige om hjørnet, og som eksklusiv partner tilbyder teleselskabet 3 i år ikke bare mobil førstehjælp og gratis opladning, men også mulighed for ’fast charging’. Og til de utålmodige festivalgæster introducerer 3 desuden i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival en ’fast track’ app, som tilbyder en genvej indenom øl- og madbodernes køer.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

3 skruer i år helt op for tempoet på Roskilde Festival og tilbyder både ’fast charging’ samt en ny ’fast track’ app, som 3 udvikler i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Via app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke fra nogle af de mest populære boder og derefter hente det direkte ved udleveringsskranken og således springe bestillingskøen over.

”Vores vision for årets Roskilde Festival er meget klar. Mere festival og mindre ventetid. Hvem har ikke prøvet at stå til en koncert og pludselig løbe tør for øl? For derefter at skynde sig over i en uendelig kø og komme tilbage med øl til vennerne, når koncerten er slut. Det er de oplevelser, vi vil minimere med mobilen som redskab, så festivalgængerne får mest muligt ud af deres festivaloplevelse,” lyder det fra Frederik Scholten, Head of Consumer Marketing & CRM hos 3.

Brugerne af app’en kan springe køen over til 36 boder – herunder nogle af de mest populære som Meyers, Halifax og de store øltelte ved scenerne. App’en bliver klar til download på både iOS og Android-mobiler 14 dage før festivalens start. Ambitionen bag projektet er, at alle boder og barer på Roskilde Festival i 2018 skal være med i app’en.

Ingen fest uden liv i mobilen

3 tilbyder gratis mobilopladning i 12 opladningsstande og 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning på festivalpladsen. Som noget nyt er alle loungemøblerne samt 3’s store Reload-stand i Trade Zone udstyret med opladere, der kan levere ’fast charging’. Fast charging betyder, at de første 60 % af batteriet på telefonen lades op på kun 30 minutter – så festivaldeltagerne hurtigt kan komme tilbage til festivalprogrammet.

”Vores rolle som eksklusiv partner på Roskilde er, at vi skal gøre det lettere for alle gæsterne at være på festival, så tiden kan bruges på hygge og koncerter med vennerne. Derfor finder vi hele tiden på nye tiltag og går med i samarbejder, hvor vi kan se, at der er en gevinst for festivalgæsterne,” siger Frederik Scholten fra 3.

Nødstedte mobilbrugere kan desuden komme forbi 3’s repair team i 3’s Reload-stand og få hjælp, hvis de har mistet deres telefon, eller den er gået i stykker.

På Roskilde bidrager 3 med:

  • Et udvidet mobilnetværk med ekstra kapacitet bl.a. i ’Pitten’ foran Orange Scene
  • 12 opladningsstande med gratis opladning til alle (medbring selv ladekabel)
  • 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning (’fast charging’)
  • En 3Reload-stand på festivalpladsen med gratis opladning til alle (’fast charging’) og ’mobile aid’, hvis mobilen strejker eller er blevet væk. Standen ligger i Trade Zone på festivalpladsen
  • En ’fast track’ app udviklet i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Med app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke hos udvalgte boder via mobilen og gå direkte til udlevering i den valgte bod. App’en bruger lokationsbaseret data og viser nærmeste boder med ’fast track’. Brugeren kan gemme sine betalingsoplysninger i app’en og derefter gennemføre køb med et swipe. App’en er stadig under udvikling, men kan downloades fra midten af juni i App Store og Google Play.

KMD A/S

Product Owner

Nordjylland

KMD A/S

Product Owner

Midtjylland

Netcompany A/S

Business Cloud Engineer

Københavnsområdet

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S