3 sætter fuld fart på Roskilde Festival og giver genvej i ølkøen

Roskilde Festival 2017 er lige om hjørnet, og som eksklusiv partner tilbyder teleselskabet 3 i år ikke bare mobil førstehjælp og gratis opladning, men også mulighed for ’fast charging’. Og til de utålmodige festivalgæster introducerer 3 desuden i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival en ’fast track’ app, som tilbyder en genvej indenom øl- og madbodernes køer.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

3 skruer i år helt op for tempoet på Roskilde Festival og tilbyder både ’fast charging’ samt en ny ’fast track’ app, som 3 udvikler i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Via app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke fra nogle af de mest populære boder og derefter hente det direkte ved udleveringsskranken og således springe bestillingskøen over.

”Vores vision for årets Roskilde Festival er meget klar. Mere festival og mindre ventetid. Hvem har ikke prøvet at stå til en koncert og pludselig løbe tør for øl? For derefter at skynde sig over i en uendelig kø og komme tilbage med øl til vennerne, når koncerten er slut. Det er de oplevelser, vi vil minimere med mobilen som redskab, så festivalgængerne får mest muligt ud af deres festivaloplevelse,” lyder det fra Frederik Scholten, Head of Consumer Marketing & CRM hos 3.

Brugerne af app’en kan springe køen over til 36 boder – herunder nogle af de mest populære som Meyers, Halifax og de store øltelte ved scenerne. App’en bliver klar til download på både iOS og Android-mobiler 14 dage før festivalens start. Ambitionen bag projektet er, at alle boder og barer på Roskilde Festival i 2018 skal være med i app’en.

Ingen fest uden liv i mobilen

3 tilbyder gratis mobilopladning i 12 opladningsstande og 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning på festivalpladsen. Som noget nyt er alle loungemøblerne samt 3’s store Reload-stand i Trade Zone udstyret med opladere, der kan levere ’fast charging’. Fast charging betyder, at de første 60 % af batteriet på telefonen lades op på kun 30 minutter – så festivaldeltagerne hurtigt kan komme tilbage til festivalprogrammet.

”Vores rolle som eksklusiv partner på Roskilde er, at vi skal gøre det lettere for alle gæsterne at være på festival, så tiden kan bruges på hygge og koncerter med vennerne. Derfor finder vi hele tiden på nye tiltag og går med i samarbejder, hvor vi kan se, at der er en gevinst for festivalgæsterne,” siger Frederik Scholten fra 3.

Nødstedte mobilbrugere kan desuden komme forbi 3’s repair team i 3’s Reload-stand og få hjælp, hvis de har mistet deres telefon, eller den er gået i stykker.

På Roskilde bidrager 3 med:

  • Et udvidet mobilnetværk med ekstra kapacitet bl.a. i ’Pitten’ foran Orange Scene
  • 12 opladningsstande med gratis opladning til alle (medbring selv ladekabel)
  • 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning (’fast charging’)
  • En 3Reload-stand på festivalpladsen med gratis opladning til alle (’fast charging’) og ’mobile aid’, hvis mobilen strejker eller er blevet væk. Standen ligger i Trade Zone på festivalpladsen
  • En ’fast track’ app udviklet i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Med app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke hos udvalgte boder via mobilen og gå direkte til udlevering i den valgte bod. App’en bruger lokationsbaseret data og viser nærmeste boder med ’fast track’. Brugeren kan gemme sine betalingsoplysninger i app’en og derefter gennemføre køb med et swipe. App’en er stadig under udvikling, men kan downloades fra midten af juni i App Store og Google Play.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Driftsstærk IT-profil

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly