3 sætter fuld fart på Roskilde Festival og giver genvej i ølkøen

Roskilde Festival 2017 er lige om hjørnet, og som eksklusiv partner tilbyder teleselskabet 3 i år ikke bare mobil førstehjælp og gratis opladning, men også mulighed for ’fast charging’. Og til de utålmodige festivalgæster introducerer 3 desuden i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival en ’fast track’ app, som tilbyder en genvej indenom øl- og madbodernes køer.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

3 skruer i år helt op for tempoet på Roskilde Festival og tilbyder både ’fast charging’ samt en ny ’fast track’ app, som 3 udvikler i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Via app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke fra nogle af de mest populære boder og derefter hente det direkte ved udleveringsskranken og således springe bestillingskøen over.

”Vores vision for årets Roskilde Festival er meget klar. Mere festival og mindre ventetid. Hvem har ikke prøvet at stå til en koncert og pludselig løbe tør for øl? For derefter at skynde sig over i en uendelig kø og komme tilbage med øl til vennerne, når koncerten er slut. Det er de oplevelser, vi vil minimere med mobilen som redskab, så festivalgængerne får mest muligt ud af deres festivaloplevelse,” lyder det fra Frederik Scholten, Head of Consumer Marketing & CRM hos 3.

Brugerne af app’en kan springe køen over til 36 boder – herunder nogle af de mest populære som Meyers, Halifax og de store øltelte ved scenerne. App’en bliver klar til download på både iOS og Android-mobiler 14 dage før festivalens start. Ambitionen bag projektet er, at alle boder og barer på Roskilde Festival i 2018 skal være med i app’en.

Ingen fest uden liv i mobilen

3 tilbyder gratis mobilopladning i 12 opladningsstande og 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning på festivalpladsen. Som noget nyt er alle loungemøblerne samt 3’s store Reload-stand i Trade Zone udstyret med opladere, der kan levere ’fast charging’. Fast charging betyder, at de første 60 % af batteriet på telefonen lades op på kun 30 minutter – så festivaldeltagerne hurtigt kan komme tilbage til festivalprogrammet.

”Vores rolle som eksklusiv partner på Roskilde er, at vi skal gøre det lettere for alle gæsterne at være på festival, så tiden kan bruges på hygge og koncerter med vennerne. Derfor finder vi hele tiden på nye tiltag og går med i samarbejder, hvor vi kan se, at der er en gevinst for festivalgæsterne,” siger Frederik Scholten fra 3.

Nødstedte mobilbrugere kan desuden komme forbi 3’s repair team i 3’s Reload-stand og få hjælp, hvis de har mistet deres telefon, eller den er gået i stykker.

På Roskilde bidrager 3 med:

  • Et udvidet mobilnetværk med ekstra kapacitet bl.a. i ’Pitten’ foran Orange Scene
  • 12 opladningsstande med gratis opladning til alle (medbring selv ladekabel)
  • 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning (’fast charging’)
  • En 3Reload-stand på festivalpladsen med gratis opladning til alle (’fast charging’) og ’mobile aid’, hvis mobilen strejker eller er blevet væk. Standen ligger i Trade Zone på festivalpladsen
  • En ’fast track’ app udviklet i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Med app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke hos udvalgte boder via mobilen og gå direkte til udlevering i den valgte bod. App’en bruger lokationsbaseret data og viser nærmeste boder med ’fast track’. Brugeren kan gemme sine betalingsoplysninger i app’en og derefter gennemføre køb med et swipe. App’en er stadig under udvikling, men kan downloades fra midten af juni i App Store og Google Play.
Læses lige nu

    KMD A/S

    Contract & Vendor Manager

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Har du SAP-kendskab, og mod til at arbejde i Forsvarets Cyberdivision i Hvidovre?

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Selvstændig IT-sagsbehandler søges til dynamisk virksomhed i Hvidovre

    Midtjylland

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S