3 sætter fuld fart på Roskilde Festival og giver genvej i ølkøen

Roskilde Festival 2017 er lige om hjørnet, og som eksklusiv partner tilbyder teleselskabet 3 i år ikke bare mobil førstehjælp og gratis opladning, men også mulighed for ’fast charging’. Og til de utålmodige festivalgæster introducerer 3 desuden i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival en ’fast track’ app, som tilbyder en genvej indenom øl- og madbodernes køer.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

3 skruer i år helt op for tempoet på Roskilde Festival og tilbyder både ’fast charging’ samt en ny ’fast track’ app, som 3 udvikler i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Via app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke fra nogle af de mest populære boder og derefter hente det direkte ved udleveringsskranken og således springe bestillingskøen over.

”Vores vision for årets Roskilde Festival er meget klar. Mere festival og mindre ventetid. Hvem har ikke prøvet at stå til en koncert og pludselig løbe tør for øl? For derefter at skynde sig over i en uendelig kø og komme tilbage med øl til vennerne, når koncerten er slut. Det er de oplevelser, vi vil minimere med mobilen som redskab, så festivalgængerne får mest muligt ud af deres festivaloplevelse,” lyder det fra Frederik Scholten, Head of Consumer Marketing & CRM hos 3.

Brugerne af app’en kan springe køen over til 36 boder – herunder nogle af de mest populære som Meyers, Halifax og de store øltelte ved scenerne. App’en bliver klar til download på både iOS og Android-mobiler 14 dage før festivalens start. Ambitionen bag projektet er, at alle boder og barer på Roskilde Festival i 2018 skal være med i app’en.

Ingen fest uden liv i mobilen

3 tilbyder gratis mobilopladning i 12 opladningsstande og 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning på festivalpladsen. Som noget nyt er alle loungemøblerne samt 3’s store Reload-stand i Trade Zone udstyret med opladere, der kan levere ’fast charging’. Fast charging betyder, at de første 60 % af batteriet på telefonen lades op på kun 30 minutter – så festivaldeltagerne hurtigt kan komme tilbage til festivalprogrammet.

”Vores rolle som eksklusiv partner på Roskilde er, at vi skal gøre det lettere for alle gæsterne at være på festival, så tiden kan bruges på hygge og koncerter med vennerne. Derfor finder vi hele tiden på nye tiltag og går med i samarbejder, hvor vi kan se, at der er en gevinst for festivalgæsterne,” siger Frederik Scholten fra 3.

Nødstedte mobilbrugere kan desuden komme forbi 3’s repair team i 3’s Reload-stand og få hjælp, hvis de har mistet deres telefon, eller den er gået i stykker.

På Roskilde bidrager 3 med:

  • Et udvidet mobilnetværk med ekstra kapacitet bl.a. i ’Pitten’ foran Orange Scene
  • 12 opladningsstande med gratis opladning til alle (medbring selv ladekabel)
  • 10 loungemøbler med indbyggede stik til opladning (’fast charging’)
  • En 3Reload-stand på festivalpladsen med gratis opladning til alle (’fast charging’) og ’mobile aid’, hvis mobilen strejker eller er blevet væk. Standen ligger i Trade Zone på festivalpladsen
  • En ’fast track’ app udviklet i samarbejde med VOLT og Roskilde Festival. Med app’en kan festivalgæsterne bestille mad og drikke hos udvalgte boder via mobilen og gå direkte til udlevering i den valgte bod. App’en bruger lokationsbaseret data og viser nærmeste boder med ’fast track’. Brugeren kan gemme sine betalingsoplysninger i app’en og derefter gennemføre køb med et swipe. App’en er stadig under udvikling, men kan downloades fra midten af juni i App Store og Google Play.
Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Sikkerhed | København

    Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

    I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig...

    Infrastruktur | Hellerup

    Sikker, compliant og suveræn AI supercomputer

    Oplev den danske vej til sikker og suveræn AI. Computerworld viser, hvordan Danish Center for AI gør high-performance computing sikkert, compliant og made in Denmark. Se hvordan danske virksomheder accelererer AI uden at gå på kompromis med...

    Digital transformation | København Ø

    Analytics, BI og AI

    Integrer data på tværs af systemer og skab en intelligent dataplatform. Lær hvordan du opfylder krav, styrker governance og udnytter AI til valide analyser. Få konkrete løsninger, der gør din data til forretningens stærkeste aktiv. Se programmet...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S