Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Tesla åbner nyt center tæt på hovedstaden

Nu indvies et stort nyt center i Greve, strategisk placeret ved afkørsel Greve S, for at komme endnu tættere på kunderne i København og sydvest for hovedstaden.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

De nuværende servicecentre i Hillerød og Kastrup på Sjælland, Aarhus i Jylland og Odense på Fyn får nu selskab af det nye Tesla Center i Greve, som bidrager till at øge servicekapaciteten på Sjælland med cirka 30 procent.

Det nye Tesla Center på Korskildelund 2 i Greve, sydvest for København, åbner for at komme endnu tættere på nye kunder og Tesla-ejere i København og omegn. Kunder kan booke prøveture af Model 3 og Model Y, få service og levering af nye og brugte Teslaer fra Greve.

Nyetableringen har skabt jobmuligheder for 20 nye medarbejdere hidtil, som byder kunderne velkommen til det over 1600 kvadratmeter store Center med et stort parkeringsareal på cirka 5000 kvadratmeter udenfor. Den moderne serviceafdeling har syv lifte og tre dedikerede mobile servicetekniker som bidrager till at øge servicegraden for nuværende og nye Tesla-ejere på Sjælland, forklarer Tesla.

Mobile Service rejser rundt til kunder i hele Danmark

Gennem de seneste år har Tesla investeret kraftigt i flere mobile servicetekniker, som kan udføre op til 80 procent af alle reparationer uden for servicecenteret, mens bilen oplades på en Supercharger eller er parkeret hjemme eller på arbejdspladsen.

De udekørende teknikere servicerer i dag Tesla-ejere på tværs af Danmark ved hjælp af 12 Mobile Service-køretøjer, som nu bliver 15. Sammen udfører de lidt over 30 procent af den samlede andel af Tesla servicearbejde, hvor ejerne kan booke en tid i sin Tesla-app og derefter åbne og låse bilen fra afstand. Mobile Service er værdsat af kunder, hvilket afspejles i diverse kundetilfredshedsundersøgelser, anfører Tesla.

Den moderne opkoblede serviceoplevelse

Udover at etablere flere servicecenter fortsætter Tesla med at bringe serviceoplevelsen ind i det 21. århundrede med over-the-air softwareopdateringer, fjerndiagnose og mobile teknikere. Da bilerne altid er forbundet med internettet, kan 90 procent af problemerne identificeres og diagnosticeres via fjernadgang, inden en bil besøger et servicecenter eller bliver håndteret af en mobil tekniker.

Teslas forbundne biler og høje digitaliseringsgrad gør det muligt at give en helt ”touchless” oplevelse på eller udenfor et Tesla Center af den mobile servicetekniker eller på service, da alle bookinger sker online i Teslas mobilapp, ligesom oplåsning og låsning af bilen. Det vil også være muligt at tage imod levering og prøvekøre en Tesla helt digitalt inden længe, hvilket er smidigt og effektivt for kunderne, lyder det fra Tesla.

Med internetforbindelse betyder, at Tesla-ejere nyder godt af trådløse gratis opdateringer med moderne komfort- og sikkerhedsfunktioner i hele bilens levetid, men det betyder også, at Tesla Service kan stille diagnoser og udføre op til 80 procent af servicehandlingerne eksternt gennem softwareopdateringer. Det sparer både tid og penge for kunden, og bilen bevarer sin værdi over tid, lyder argumenterne fra Tesla.

Flere nye Supercharger-stationer på Sjælland

Teslas danske netværk har leveret mere end 150 millioner Supercharger kilometer til ejere, siden den første station åbnede i 2014, hvilket indikerer at langtursrejse med elbiler er blevet populært. De seneste år har Tesla investeret kraftigt i udbygningen af ladenetværket. De 12 Supercharger-stationer med 156 ladere på tværs af landet og næsten 200 destinationsopladere på hoteller, restauranter og ved indkøbscentre bidrager til at muliggøre effektiv og prisoverkommelig rejse gennem hele Danmark, forklarer Tesla.

Det nye Tesla Centret i Greve ligger 10 minutters kørsel fra Danmarks største Supercharger station i Køge. I efteråret blev den første Supercharger med tredje generations teknologi indviet på Sjælland. Det var otte nye V3-ladere i Kirke Såby, som åbnede op for rejser mellem Århus og København på motortrafikvej 21. V3 Superchargers kan levere en effekt på op til 250 kilowatt, hvilket indebærer kortere ladestop når man er på elektrisk langfart i en Tesla. En Model 3 Long Range kan lade op til 275 kilometer rækkevidde på i gennemsnit 15 minutter på en V3 Supercharger.

I løbet af foråret 2022 forventer Tesla at åbne seks nye V3 Supercharger-stationer yderligere i Danmark samt at udbygge en eksisterende station. I alt omkring 128 ladestandere kommer at åbne på udvalgte placeringer, deriblandt flere steder på Sjælland, oplyser Tesla.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud & Enterprise Architecture

Blive klogere på cloud i en virkelighed, hvor selv de mest stringente it-landskaber har det med at knopskyde over tid. Ny services, nye teknologiske muligheder og stigende interne forventninger gør, at data, processer og applikationer ofte er fordelt ud over flere leverandører og leverancemodeller.

14. december 2022 | Læs mere


People Tech 2022 – der hvor HR møder IT

People Tech 2022 er stedet for dig, som arbejder med HR eller med it-løsninger til HR-branchen. Du får indsigt i de nyeste trends, hvor udviklingen går hen, masser af inspiration fra andres erfaringer samt god tid til netværk. Bliv inspireret af andre virksomheders konkrete erfaringer, og hvad eksperterne mener om de store linjer inden for digitaliseringen af ​​HR.

15. december 2022 | Læs mere


Velkommen til IAM Festival 2023

Den 19. januar slår ICY Security dørene op til IAM Festival 2023. Her kan du bl.a. møde Chris Nørregaard, der sammen med sit team i Kolding Kommune har lagt fundamentet til et nyt IGA-hus. Katja Schou Hansen fortæller om den IAM-rejse, som Tryg Forsikring har været på og fortsat har store forventninger til.

19. januar 2023 | Læs mere