Legetøjsfirma tabte på Internet

Det er ikke let at sælge legetøj via Internet. I hvert fald har satsningen på nettet betydet store tab for legetøjsforhandleren Toys-R-Us. Firmaets nettooverskud for andet kvartal gik 75 procent ned i forhold til sidste år.

Af Kim Ingemann, IDG Online

Internet har medført store tab for legetøjsforhandleren Toys-R-Us. Firmaets nettooverskud faldt med 75 procent på grund af den manglende succes med at sælge legetøj via nettet. Toys-R-Us´ overskud for andet kvartal dette år gik ned til 24 millioner kroner (3 millioner dollars) fra 98 millioner kroner (12 millioner dollars) i samme periode sidste år. Det skriver BBC.

Nettooverskuddet var 131 millioner kroner (16 millioner dollars) for andet kvartal i år, når man fraregner tabet på netaktiviterne.

Toys-R-Us og firmaets website, toysrus.com, har haft problemer med levering, især i perioden op til sidste jul. Tusinder af kunder modtog ikke deres varer i tide, før gaverne skulle uddeles. Firmaet har pumpet millioner af dollars i onlineaktiviteterne og distributionen, men man har ikke været i stand til at klare sig i konkurrencen med blandt andre eToys.

Toys-R-Us satser nu på, at det nyligt offentliggjorte joint venture med Internet-giganten Amazon.com kan vende business til det bedre. I sidste uge bekendtgjorde de to firmaer en alliance for at sælge legetøj og babyprodukter via nettet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, Aarhus – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

03. juni 2025 | Læs mere


Customer Experience - Lad viden, overblik og data drive den gode kundeoplevelse

Er du klar til at lade dig inspirere af andres erfaringer med, hvordan du automatiserer indsatsen for at øge tilfredshed og loyalitet?

11. juni 2025 | Læs mere