TDC: Skift til IP-telefoni og behold nummer

TDC er inden for få måneder klar til at tilbyde, at kunderne kan skifte til ip-telefoni og få deres gamle nummer med.

TDC-kunder kan om få måneder skifte fra fastnet- til internet-telefoni og beholde deres sædvanlige nummer, skriver Berlingske Tidende. Koncernchef Henning Dyremose mener at det bliver et gennembrud for ip-telefoni.

»Vi fortsætter med at rulle ip-adgang via kabel ud til alle antenne- og boligforeninger. Det betyder, at omkring 770.000 kunder vil få adgang til ip-telefoni. Men der er nok ikke så mange, der vil bruge det, før de kan tage deres nummer med sig fra fastnettet til kabelnettet. Det forventer vi at kunne levere fra enten slutningen af tredje kvartal i år eller begyndelsen af fjerde kvartal,« siger Henning Dyremose til Berlingske Tidende.

For at forbedre signalkvaliteten hos ADSL-kunderne er TDC i gang med at installere nye fiberringe i flere dele af landet.

»Vi betragter denne tid som en øveperiode. Vi øver os på at have kunder med ip-telefoni. Faktisk har vi 1.800 erhvervskunder, og vi sælger stort set ikke andet end IP-telefonløsninger til erhvervslivet,« siger Henning Dyremose.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere