To ud af tre danske Internet-brugere føler sig ikke trygge ved at anvende Dankort eller kreditkort ved betaling på Nettet. Det er en af de opsigtsvækkende konklusioner i en ny rapport fra Login ApS, som er udarbejdet på baggrund af en spørgeskemaundersøgelse blandt næsten 10.000 brugere i forbindelse med forårets Internet-konkurrence "Det gyldne @". I rapporten kan man også læse, at 87 pct. af alle brugere mener, at brugervenlighed er en de vigtigste faktorer for, om de gider vende tilbage til en hjemmeside
en anden gang, og at over 90 pct. bruger Jubii og andre søgemaskiner, når de skal finde en hjemmeside - mens kun 16 pct. bruger bannerreklamer.
Rapporten sælges for 495 kr. ekskl. moms og kan bestilles fra http://www.og.dk, hvor man også kan læse mere om rapporten. Omkring 7.000 af deltagerne i undersøgelsen har meldt sig til et brugerpanel, der tilbyder efterkritik på websites. Man kan bl.a. bestille en målgruppe-analyse, hvor op til 300 udvalgte brugere giver kvantitativ feedback på et website.