Telia erkender kundeservice-overdrivelse

Telia har slået sig op på at ville lancere Danmarks første 24-timers kundeservice blandt mobilteleefonselskaber. Men det har vi haft siden 1992, lyder det fra TDC.

I en pressemeddelelse som teleselskabet Telia udsendte torsdag morgen slog selskabets direktør Jesper Brøckner fast at Telia inden længe, som det første teleselskab i Danmark, vil tilbyde 24-timers kundeservice. Men i virkeligheden er Telia langt fra de første med den service. Hos konkurrenten TDC oplyser man, at den service hos dem har eksisteret siden 1992.

»Så det er en 13 år gammel nyhed,« som en pressemedarbejder hos TDC udtrykker det med et smil.

I pressemeddelelsen fra Telia siger Jesper Brøckner:

»Vi har desuden en række tiltag i støbeskeen, som vil styrke vores profil i forhold til de øvrige mobilselskaber og skabe fordele for Telias mobilkunder. Blandt andet bliver vi Danmarks eneste mobilselskab med 24 timers kundeservice.«

Konfronteret med sandheden erkender Jesper Brøckner at selskabet har været for hurtigt ude.

»Der skulle nok have stået "et af de eneste". Vi har nok været lidt for hurtige,« erkender Jesper Brøckner over for ComON.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bliv en del af vores team som Infrastruktursystem Specialist i Hvidovre!!

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Data Management Consultant

Midtjylland

Netcompany A/S

Business Cloud Engineer

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S