I lørdags udløb fristen for at anmelde krav til TDC for virksomheder og institutioner, der har betalt for meget på telefonregningen i 1998 og 1999. Men TDC vil ikke afsløre, hvor mange virksomheder der har krævet penge tilbage, eller hvor stort et beløb telegiganten skal udbetale til kunderne, skriver Berlingske Tidende.
Kommunikationsdirektør Ulf Lund, TDC, fortæller at man betragter det som et anliggende mellem selskabet og de enkelte kunder. TDC har sendt en kvittering på modtagelsen til de kunder, der har anmeldt krav. Hvis selskabet og kunden ikke kan nå til enighed i sidste ende, har kunden fire uger til at lægge sag an mod selskabet.
»Vi forsøger nu at gøre det så hurtigt som muligt, men jeg vil ikke sætte dato på. Vi har ingen interesse i at trække sagen i langdrag eller få nye retssager. Også internt i vor organisation er der en vis interesse i at afslutte sagen, som nu efter at have været i både Landsretten og Højesteret tager tredje halvleg i pressen,« siger Ulf Lund til Berlingske Tidende.
TDC tabte i juni måned en principiel sag i Højesteret, hvor Novo Nordisk havde krævet en million kroner tilbage. Foreningen Dansk IT, som førte sagen på vegne af Novo Nordisk, har tidligere anslået, at kunderne har betalt 150-200 millioner kroner for meget til TDC. Men Dansk IT har ingen oplysninger om, hvor mange der har krævet at få pengene tilbage.