Bedre net-kundeservice på valgdagen

Internetbutikker går glip af milliardhandel på grund af dårlig kundeservice. Det vil den danske internetvirksomhed ewire nu lave om på med en "store kundeservice-dag" på valgdagen den 8. februar.

Når man som forbruger går ned i en fysisk butik for at handle, regnes billige priser og god kundeservice oftest som de to vigtigste parametre. På Internettet har det imidlertid haltet med sidstnævnte, og ikke alle virksomheder er lige hurtige ved tasterne, når en kunde retter henvendelse med et spørgsmål eller en klage.

Tal fra USA viste således sidste år, at de amerikanske internetbutikker gik glip af ikke mindre end 6,1 milliarder dollars, svarende til omkring 35 milliarder kroner, på grund af dårlig kundeservice.

Det tager internetvirksomheden ewire nu konsekvensen af. ewire opfordrer alle internetvirksomheder til at deltage i en "store kundeservice-dag på Internettet" på valgdagen den 8. februar 2005.

Normalt svarer ewire altid på support-mails indenfor 24 timer, men den 8. februar vil alle kundehenvendelser blive behandlet indenfor maks 1 minut, lover virksomheden. Ewire har valgt dagen for Folketingsvalget til at være den store kundeservice-dag, da man forventer stor aktivitet på nettet netop den dag.
Men marketingschef Jonathan Løw erkender over for ComON, at det ikke er garanti for stor aktivitet hos ewire.

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S