Bedre net-kundeservice på valgdagen

Internetbutikker går glip af milliardhandel på grund af dårlig kundeservice. Det vil den danske internetvirksomhed ewire nu lave om på med en "store kundeservice-dag" på valgdagen den 8. februar.

Når man som forbruger går ned i en fysisk butik for at handle, regnes billige priser og god kundeservice oftest som de to vigtigste parametre. På Internettet har det imidlertid haltet med sidstnævnte, og ikke alle virksomheder er lige hurtige ved tasterne, når en kunde retter henvendelse med et spørgsmål eller en klage.

Tal fra USA viste således sidste år, at de amerikanske internetbutikker gik glip af ikke mindre end 6,1 milliarder dollars, svarende til omkring 35 milliarder kroner, på grund af dårlig kundeservice.

Det tager internetvirksomheden ewire nu konsekvensen af. ewire opfordrer alle internetvirksomheder til at deltage i en "store kundeservice-dag på Internettet" på valgdagen den 8. februar 2005.

Normalt svarer ewire altid på support-mails indenfor 24 timer, men den 8. februar vil alle kundehenvendelser blive behandlet indenfor maks 1 minut, lover virksomheden. Ewire har valgt dagen for Folketingsvalget til at være den store kundeservice-dag, da man forventer stor aktivitet på nettet netop den dag.
Men marketingschef Jonathan Løw erkender over for ComON, at det ikke er garanti for stor aktivitet hos ewire.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere