Tele2 køber Tiscali

Tele2 køber Tiscalis virksomhed i Danmark i håbet om at skabe en internetudbyder, der for alvor kan tage konkurrencen op med TDC.

Nummer tre på det danske ADSL-marked, Tele2, har i dag købt markedets nummer fire, Tiscali, for 154 millioner kroner fra Tiscalis italienske moderselskab.

Formålet med Tele2's køb er at stå endnu bedre rustet til den intensive kamp om markedsandele på ADSL- og internetmarkedet, mod især markedsledende TDC.

»Tele2 får nu en størrelse, så vi i endnu højere grad bliver rustet til at tage kampen op mod den store aktør på det danske marked. Det betyder, at vi kan garantere både vores egne og Tiscalis eksisterende kunder, at vi også i fremtiden kan levere teleløsninger til nogle af markedets billigste priser,« siger Tele2's danske direktør Niclas Palmstierna.

Ifølge den seneste halvårsstatistik fra IT- og Telestyrelsen, så har TDC en markedsandel på 76 procent på det danske ADSL-marked, mens Tele2 og Tiscali har henholdsvis 6 og 4 procent.

Med købet kommer Tele2 op og bider markedets nummer to, Cybercity, i haserne, da de har 11 procent af markedet.

Tiscalis eksisterende kunder kommer i første omgang ikke til at mærke nogen forandring, når de bruger deres internet-forbindelse. De fortsætter blot med at bruge deres mail og internet, som om intet var hændt. Men på længere sigt vil købet af Tiscali betyde forbedringer for både nuværende og kommende Tele2-kunder, pointerer Niclas Palmstierna. Købet giver desuden Tele2 en størrelse, der giver nye muligheder for at udvikle og forbedre den kundeservice og de produkter, som kunderne tilbydes.

Tiscali Danmark har i dag 80 ansatte, mens Tele2 Danmark har 51. Medarbejdere fortsætter i deres stillinger, indtil den nye organisation er på plads.

I foråret sidste år satte det italienske moderselskab Tiscali-selskaberne i Norge og Sverige til salg, men afviste at et salg i Danmark kunne komme på tale.

Annonceindlæg tema

Forsvar & beredskab

Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S