Mobildirektør: Vi har et troværdighedsproblem

Onfones direktør er ked af branchens blakkede ry.

Man skal høre sandheden fra børn og fulde folk.

Og små teleselskaber.

Onfone er et lille teleselskab, som har fem procent af markedet for IP-telefoni og så få mobilabonnementer, at de i den seneste telestatistik står under "øvrige selskaber".

Nu lufter direktøren, Morten Strunge, sin ærgrelse over, at telebranchen har et "kæmpemæssigt troværdighedsproblem".

"Desværre ofte selvforskyldt," skriver han til ComON.

Det kan han have ret i. I går fik Onfone en bøde på 50.000 kroner for vildledende markedsføring, fordi mobilselskabet på firmaets hjemmeside for halvandet år siden ikke havde oplyst mindsteprisen for mobiltelefoner med en bindingsperiode.

"Det beklager vi naturligvis – og vi har selvsagt betalt bøden på 50.000 kr. uden tøven," skriver Morten Strunge.

Direktøren er træt af, at teleselskaberne ikke giver kunderne klare produkter.

"Uigennemsigtige priser, ubehagelige overraskelser, mangelfuld markedsføring, deciderede fejl i afregningen og lange bindings-perioder kendetegner beklageligvis branchen," skriver Morten Strunge.

Nu kommer tadaaa. Onfone, der er i gang med at markedsføre sig selv, blandt andet i S-toge i København, har set lyset og lover at gå imod strømmen. Det er blandt andet ved at afskaffe konceptet om en bindingsperiode, akkurat som Bibob gør nu og TDC's Telmore gjorde i opstarten.

Nøgleordene skal være "enkelhed, gennemsigtighed og frem for alt troværdighed," fortæller direktøren. Blandt andet lover direktøren, at man med en dags varsel kan opsige sit abonnement og få de resterende penge på kontoen tilbage.

Onfone er et af de få, små danske mobilselskaber, der ikke er blevet opkøbt af en af giganterne. Selskabet lejer sig ind på Telenors mobilnet.

Selskabet får en middelmådig samlet karakter på hjemmesiden Trustpilot.dk, men de fleste brugere er generelt gode i deres anmeldelser, mens enkelte giver meget dårlige anmeldelser.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

    Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S