Telmore sætter loft på indbakke

Telmore sætter nu en begrænsning på hvor mange beskeder kunderne kan have på deres telefonsvarer.

Teleselskabet Telmore gør nu sin "luksus-telefonsvarer" Websvar en tand mindre attraktiv. Telefonsvareren giver kunderne mulighed for at lave specifikke svarbeskeder til opkald fra bestemte numre og tjekke beskederne på nettet.

Men nu ligger lavprisselskabet et loft over hvor mange megabyte plads hver enkelt kunde har til rådighed. Overskrider man 5 megabyte, så bliver gamle beskeder automatisk slettet og fremover bliver beskeder slettet efter 14 dage.

Det er faldet enkelte kunder for brystet, men Telmore sender aben videre til det selskab, som leverer tjenesten til Telmore.

»Det er noget som vi er blevet pålagt af udbyderen,« siger supportchef hos Telmore, Gitte Roskær, der forsøger at finde en acceptabel løsning for de kunder, der føler den nye praksis voldsomt generende.

Det er firmaet Sifira, der leverer tjenesten til Telmore.

»Der har hele tiden en kvota. Vi er dog først begyndt at håndhæve den nu, og det vil reelt først komme til udtryk, når man er langt over de 5 megabyte,« forklarer direktør i Sifira, Finn H. Krusholm, der anslår at det vil berøre under 40 Telmore-kunder.

Sifira leverer også telefonsvareren til Telmores konkurrent CBB og her er der det samme loft.

»Men det er stadig langt bedre end hos konkurrenter som Sonofon og TDC,« understreger Finn H. Krusholm.




IT-JOB

Netcompany A/S

Network Engineer

Netcompany A/S

Test Consultant

MOLIO Erhvervsdrivende Fond

Digitaliseringschef
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere