Nordic Venture Partners har lettet på låget til pengetanken og skudt 30 millioner kroner i det danske softwarehus Traceworks.
Men der er flere årsager end de økonomiske, der fik Traceworks til at takke ja.
»Henrik Albertsen fra Nordic Venture Partners (NVP) er en praktisk gut, som vi har en rigtig god kemi med på det menneskelige plan. Desuden har han jo et stort netværk og så er han god til at tage hurtige beslutninger,« siger Morten E. Wulff, der stiftede Traceworks sammen med Anders Lau Nielsen.
De glæder sig også over, at NVP tidligere med succes har investeret i for eksempel business intelligence-løsninger og webbaserede human ressource-løsninger, og at de derfor forstår Traceworks forretningsområde.
Traceworks' hovedprodukt er Headlight, der er et netbaseret redskab til at planlægge, analysere og overvåge markedsføringsindsatser on- og offline.
Siden lanceringen af Headlight er Traceworks ifølge stifterne blevet opsøgt af cirka 10 interesserede investorer.
Den styrkede egenkapital skal bruges til at forbedre softwareudviklingen og til at styrke salgsarbejdet lokalt og globalt. I dag har firmaet cirka 500 kunder på verdensplan.