Bonnier-koncernen har etableret et nyt datterselskab, Bonnier Web Publications, der skal udvikle tjenester til Internet. Det første resultat er den tocifrede millionsatsning Avida.dk, en livsstilsportal, som rådgiver indenfor kost, motion og slankekure. Bonnier har øje til, at markedet for sundhedsrelaterede tjenester i øjeblikket vokser stærkt, både i USA og Europa; den nye tjeneste skal køres i stilling som den største livsstilsportal i Norden.
Avida.dk har basis i mediekoncernens trykte publikation, "I Form" og "Men's Health", der ifølge Bonniers egne tal har flere end 400.000 læsere i Danmark. Bonniers har udviklet en vægttabs-, kost- og motionsplanner, der udarbejder et sundheds- og slankeprogram baseret på den enkeltes motions-, kost- og livsstilsvaner.
Bonnier-koncernen fortæller at Bonnier Web Publications har seks måneder til at vise, at Avida har potentialet til at blive en sund forretning. Hvis det lykkes, skal datterselskabet finde nye e-business muligheder for koncernen. En af indtægtskilderne skal være salg af indhold fra sitet. Bonniers mål er at ligge på top-20 blandt de mest besøgte sites indenfor et år.