En alliance mellem SOL og Telmore vil sætte skub i den Internetbaserede handel med taletid til mobiltelefoner. Aftalen betyder at SOL bliver en ny salgskanal for Telmore. Det strategiske samarbejde mellem mobilselskabet og Internet-portalen kommer på et tidspunkt, hvor mange Internet-firmaer søger nye indtægtskilder.
"Vi har størrelsen og viljen til at gå nye veje i anvendelsen af Internettet til distribution af varer og tjenester, og det her er et spændende skub fremad for den danske e-handel", fortæller Thomas Gudbjerg, adm. direktør for SOL i Danmark. SOL har allerede et dansk site om mobiltelefoner.
Telmores koncept betyder at kunderne "tanker" taletid over Internet. Minutprisen er 1,25 kr. døgnet rundt. Næsten hver tiende Internet-betaling med Dankort i januar blev foretaget hos Telmore.
"Aftalen med Telmore viser, at vi har mange muligheder for distribution og salg af varer på nettet. Det vil positivt påvirke og udvide vores rolle. Det vil forøge vores indtægtsstrøm, idet vi fremover også vil have transaktionsbaseret indtægt," siger Thomas Gudbjerg.