Søndag aften blev prisen EuroPrix MultiMediaArt 99 uddelt i den finske by Tampere. Den østrigske regering er initiativtager til prisen, der første gang blev uddelt under det finske formandskab for EU-rådet i 1998. I år blev der indsendt 442 produktioner - både websites og CD-ROM'er - der dystede om prisen som bedste produkt i fem kategorier.
Prisen for "First Steps in Multimedia" gik til den franske gruppe LaserMedia med "Forestia Junior", der også fik prisen som årets bedste produkt. Det finske projekt "Idea Factory" vandt i kategorien "Improving Democracy with Multimedia". Polske Young Digital Poland S.A. vandt i kategorien "Serving Multilingual Europe" med deres CD-ROM "EuroPlus+Reward - Interactive Course of English".
Indenfor "Support SME in the Market Place" vandt finske Frantic Oy med "Kinopalatsi.fi". Det østrigske firma NofrontiereDesign fik prisen i kategorien "Bringing European Culture to the Digital World" for en CD-ROM om Sigmund Freud.
Dommerpanelet bestod af 19 multimedie-eksperter fra hele Europa.
(Kilde: Futurezone)