Timers venten på hjælp hos HP

Ventetid på op til halvanden time hos HP's telefonsupport. Ny underleverandør havde ikke ventet så mange henvendelser.

Det gælder om at væbne sig med tålmodighed hvis ens nye printer, scanner, computer eller digitalkamera fra HP ikke makker ret. Ventetider på op til halvanden time har præget HP's telefonsupport siden starten af januar.

Forklaringen er ganske enkel, at firmaet Twenty4help overtog supporten af HP-produkterne den 3. januar, og firmaet havde simpelthen ikke forventet så mange opkald fra danske HP-kunder. Telefonsupporterne er rent fysisk placeret i Sverige, og Twenty4help havde baseret sin bemanding af den danske HP-support på erfaringerne med support af HP-kunder i Finland.

»Men det viste sig slet ikke at være nok,« forklarer human ressources manager Lasse Isaksson fra Twenty4help.

Han afviser dog at danskerne skulle være mere ubehjælpsomme end finnerne.
»Jeg tror derimod det skyldes at der sælges mange HP-produkter i Danmark,« siger Lasse Isaksson.

Hos HP beklager informationschef Henrik Kirkeskov den lange ventetid. Som led i fusionen mellem HP og Compaq er telefonsupporten blevet samlet hos Twenty4help.
»Vi må være ærlige og sige at der har været indkøringsvanskeligheder, men de gør store fremskridt,« siger Henrik Kirkeskov.

11 nye dansktalende supportere er netop startet på oplæringskursus hos Twenty4help i dag og forventes at være klar ved telefonerne i Ljusdal nordvest for Stockholm i næste uge. Yderligere cirka 20 supportere er påvej og Twenty4help forventer at ventetiderne vil være på normalt leje i midten af februar.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere