Timers venten på hjælp hos HP

Ventetid på op til halvanden time hos HP's telefonsupport. Ny underleverandør havde ikke ventet så mange henvendelser.

Det gælder om at væbne sig med tålmodighed hvis ens nye printer, scanner, computer eller digitalkamera fra HP ikke makker ret. Ventetider på op til halvanden time har præget HP's telefonsupport siden starten af januar.

Forklaringen er ganske enkel, at firmaet Twenty4help overtog supporten af HP-produkterne den 3. januar, og firmaet havde simpelthen ikke forventet så mange opkald fra danske HP-kunder. Telefonsupporterne er rent fysisk placeret i Sverige, og Twenty4help havde baseret sin bemanding af den danske HP-support på erfaringerne med support af HP-kunder i Finland.

»Men det viste sig slet ikke at være nok,« forklarer human ressources manager Lasse Isaksson fra Twenty4help.

Han afviser dog at danskerne skulle være mere ubehjælpsomme end finnerne.
»Jeg tror derimod det skyldes at der sælges mange HP-produkter i Danmark,« siger Lasse Isaksson.

Hos HP beklager informationschef Henrik Kirkeskov den lange ventetid. Som led i fusionen mellem HP og Compaq er telefonsupporten blevet samlet hos Twenty4help.
»Vi må være ærlige og sige at der har været indkøringsvanskeligheder, men de gør store fremskridt,« siger Henrik Kirkeskov.

11 nye dansktalende supportere er netop startet på oplæringskursus hos Twenty4help i dag og forventes at være klar ved telefonerne i Ljusdal nordvest for Stockholm i næste uge. Yderligere cirka 20 supportere er påvej og Twenty4help forventer at ventetiderne vil være på normalt leje i midten af februar.

Læses lige nu

    Event: SAP Excellence Day 2026

    It-løsninger | Nordhavn

    Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

    24. februar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S