3 vil deltage i mobil-priskrig

Mobilselskabet 3 sænker sine priser og går aktivt ind i mobilpriskrigen. Samtidig lancerer selskabet en række nye 3G-tjenester og sætter ekstra skub under udbredelsen af 3G-netværket.

Med en minutpris på 70 øre for almindelige samtaler og 15 øre for en sms erklærer mobilselskabet 3 nu lavprisselskaberne krig. Hvor 3 i sit første halve år på markedet har holdt sig ude af den intense mobilkrig på enkelte øre, giver man nu los. Med en ny reklamekampagne lancerer man budskabet om, at hos 3 kan kunderne både få billig mobiltelefoni og de services, tjenester og hurtig hastighed som er en del af 3G-telefonien.

»Vi ønsker at være konkurrencedygtige. Det er vi ved at have lave priser og et bredt udbud af tjenester,« siger marketingdirektør hos 3, Mads Eriksen.

Dermed håber selskabet at få endnu flere almindelige mobilkunder til at tage springet over til 3G-telefoni, som selskabet i øjeblikket er eneudbyder af i Danmark.

Målrettet til erhvervskunderne lancerer 3 et 3G-datakort, der kan sættes direkte i computerens PCMCIA-port og give en mobildataforbindelse på 384 kb per sekund.

Den offensive indsats indebærer også en helt ny prisstruktur, hvor kunderne kan vælge mellem forskellige indholdspakker med sport, nyheder, musik, sladder og sågar erotik. Attraktive tilbud med gratis tale- og videotelefoni mellem 3-mobiler i Danmark eller download af ubegrænsede datamængder er bare nogle af de ting, der skal være med til at skaffe flere 3-kunder i butikken.

Efter knap tre måneder på markedet opgjorde IT- og Telestyrelsen ved årsskiftet 3's kundetal til sølle 3425. Men ifølge Mads Eriksen strømmer kunderne i øjeblikket ind hos selskabet. Han vil dog ikke sætte tal på præcis hvor mange nye kunder selskabet har fået.

3 sætter desuden mere fart på kedlerne med hensyn til udbredelsen af 3G-netværk. Inden årets udgang er det selskabets mål at alle byer med over 5000 indbyggere og alle hovedlandeveje skal være dækket af 3G-netværk. Oprindeligt var det først selskabets tanke at nå det mål om to år.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil