Printerblæk syv gange dyrere end champagne

Engelske undersøgelser viser at printerbælk er syv gange dyrere end god champagne, når man udregner prisen per milliliter.

Gik du og troede at champagne var de dyreste dråber man kunne få? Så tro om igen. Blækket til din printer slår det med flere længder.

Et engelsk forbrugerblad har således regnet sig frem til at blækket i en almindelig printerpatron er syv gange dyrere pr. milliliter end Dom Perignon champagne.

Det er den engelske forbrugerorganisation, der i deres blad Which? har set på de to typer væske. En patron til en HP farveprinter koster i England 29 pund, svarende til 315 kroner. Per milliliter er det 18 kroner eller mere end syv gange så dyrt som én milliliter af Dom Perignon champagne, der regnes for at være en af kongerne indenfor den ædle drik.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere