Ofirs nye site har ifølge selskabets markedsdirektør Michael Kjær endnu ikke haft held til at få de store butikskæder til at indrapportere deres priser, skriver Børsen.
Lars Rasmussen siger til CRN, at der med aftalen med Ofir ikke er tale om en decideret handel, kun gensidigt fordelagtigt samarbejde.
»Ofir har ikke købt mig -og jeg har ikke købt Ofir,« lyder det fra Lars Wheeler Rasmussen.
I første omgang er de to baser identiske. Senere skal Ofirs påmonteres ekstra ydelser.
Hos foreningen af danske Online IT forhandlere byder formand Thomas Faldborg den øgede konkurrencen til edbpriser.dk velkommen:
»Monopoler er jo aldrig godt, men det er konkurrence. Målt på det antal kunder, der henvises fra de to tjenester, har jeg ikke indtryk af, at gate2prices endnu har gjort det store indhug i Edbpriser.dk's besøgstal. Men det kan jo være, der kommer mere gang i den nu,« siger han.
Ifølge en statistik udarbejde af FDIH (Foreningen af Danske Internet Medier) er Ofir nummer seks på listen over de mest besøgte danske sites med godt 400.000 unikke ugentlige besøgende. Til sammenligning indtager edbpriser.dk en 19. plads - foran berlingske.dk - mens gate2prices ikke er på listen. Ifølge Lars Rasmussen har gate2prices onmkring 20.000 unikke besøgende om ugen.
Ofirs prisbase findes på http://pristjek.ofir.dk.