Skærmproducenter overvurderer deres garantiomkostninger med 30 procent

Analysefirmaet Meko hævder, at skærmproducenterne overvurderer deres omkostninger til garantireparationer i Europa.

Skærmproducenter kan få besvær med at retfærdiggøre de udgifter, de har sat af til garanti-reparationer, hævder Azhar Mohd-Hassim fra analysefirmaet Meko på baggrund af en analyse, Meko har foretaget.

Ifølge Mekos analyse afsætter skærmproducenterne 1,6 milliarder kroner til garanti-reparationer i år. Men de aktuelle udgifter kommer ikke til at løbe op i mere end højst 1,25 milliarder kroner, vurderer Mekoas analyse.

»De får penge tilbage. Og det er både godt og skidt, for tallene bliver jo kontrolleret,« siger Azhar Mohd-Hassim til engelske CRN. Han bemærker, at producenterne kan komme i knibe, hvis myndighederne mistænker dem for, at den reelle grund til at afsætte 30 procent mere skyldes, at de ønsker at skjule deres reelle overskud.

Undersøgelsen viser også, at udgifterne til garantireparationer er blevet mellem 21 og 18 procent billigere siden 2007.
 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere