Den tyske Media Markt-kæde har vundet sejr om markedsføring over konkurrenten Elgiganten på det svenske marked.
Tvistens omdrejningspunkt var en annonce fra Elgiganten, hvor elektronikkæden i markedsføringen blandt andet beskrev sig som »den markedsledende hjemmeelektronikkæde i Sverige.« Det fik tyske Media Markt til at indlede et retsligt angreb mod ærkerivalen.
Ifølge Media Markt strider Elgigantens markedsføring nemlig imod et retsligt forbud fra 2009, hvor Elgiganten fik forbud mod at bruge ord som »størst«, »ledende« og »billigst« i sin markedsføring.
I går faldt den svenske dom, der giver Media Markt ret. Det skriver svenske it24.
Media Markt åbnede sin første butik i Sverige i 2006 og udvider den nordiske satsning til norsk grund til næste år. Der har længe verseret rygter om et kommende indtog i Danmark.
Læs mere om kampen om det nordiske retailmarked i næste nummer af CRN.