Hardware-producenten Fujitsu fortsætter oprustningen af sin salgsorganisation med en ny chef for kanalsalget. Den udvalgte er 48-årige Kristian Reseke, som efter fire års fravær fra it-branchen nu får ansvaret for producentens salgs til både enterprise- og SMB-forhandlere.
Han kommer senest fra et job i firmaet MB Vision. Inden da arbejdede han for den amerikanske softwarekoncern Computer Associates, hvor han blandt andet fungerede som salgschef. Kristian Reseke har desuden en fortid i det daværende Dana Data og hos Lexmark.
Hos Fujitsu bliver hans opgave at sparke gang i den netop lancerede partnerstrategi, specielt når det gælder salg af hardware både gennem større partnere og SMB-forhandlere.
»Vi har allerede et stort flow af varer, når det gælder produkter indenfor pc’er og servere, men vi vil også gerne styrke vores salg af storage-systemer,« fortæller Kristian Reseke.
Derudover har Fujitsu også sat vand over til en række initiativer indenfor cloud computing, som skal sælges gennem kanalen.
»Tanken er, at vi gerne vil ud og tilbyde virtuelle serverløsninger, men hvordan vi griber det konkret an, er endnu ikke afklaret,« siger Kristian Reseke.
Fujitsus danske organisation har det seneste år været udsat for en del personudskiftninger med farvel til blandt andet kanalchef Lars Götzsche i marts og den administrerende direktør Hans Iakob Eistrup i februar. Fornylig hentede Fujitsu så chefen for HPs printforretning, Peter Koch, ind som ny salgsdirektør.