Utilfreds kunde sender Telenor i kæmpe Facebook-stormvejr

En utilfreds Telenor-kunde scorer mere end 16.000 Facebook-likes på under et døgn.

Teleselskabet Telenor er blevet ramt af et kæmpe stormvej på de sociale medier.

Torsdag eftermiddag postede en utilfreds kunde ved navn Anders Brinkmann en klage på teleselskabets Facebook-side og på under et døgn har klagen fået mere end 16.000 likes fra andre Facebook-brugere.

Til sammenligning har Telenors Facebook-side knap 26.000 likes i alt.

Herudover har klagen på Telenors Facebook-side fået mere end end 1.500 kommentarer fra Facebook-brugere, hvor af en del fortæller, at de også har haft dårlige erfaring med teleselskabet.

Utilfreds med Betalingsservice
I klagen skriver den utilfredse kunde, Anders Brinkmann, at Telenor ikke har været i stand til at få sat hans teleregning på Betalingsservice og, at han derfor har været tvunget til at betale et gebyr på 50 kroner hver måned.

Desuden fortæller han, at hans kæreste har haft det omvendte problem, hvor Telenor ikke har kunne finde ud af at fjerne et gammelt abonnement fra Betalingsservice.

Anders Brinkmanns klage har desuden affødt en lang række af andre klager fra utilfredse kunder.

Telenor oplyser på sin Facebook-side, at virksomheden nu har været i kontakt med kunden og, at fejlen angiveligt skyldes et problem med kundens bank.

Telenor erkender fejl
Men Telenor erkender dog over for ComON, at virksomheden har begået fejl i sagen.

"Det er klart, at vi i den konkrete sag har begået fejl, og det beklager vi, og det har vi også gjort over for kunden. Så sagen er, såvidt jeg har forstået, blevet opklaret og løst," siger Tom Lehn-Christiansen, kommunikationrådgiver hos Telenor, til ComON.

Teleselskabet undrer sig dog over den kraftige reaktion, som Facebook-klagen har medført.

"Det er klart, at vi undrer os lidt over omfanget. Det er ikke noget, som vi tidligere har set, og derfor tager vi naturligvis også sagen alvorligt, siger han.

Men mener du, at den den kraftige reaktion på Facebook giver et retvisende billede kundetilfredsheden hos Telenor?

"Det håber jeg selvfølgelig ikke, og det mener jeg heller ikke er tilfældet. Det billede vi i denne her sag har set på Facebook er ikke et, som vi kan genkende," siger han.

Tom Lehn-Christiansen oplyser, at Telenor i de kommende dage vil gennemgå reaktionerne på Facebook, og undersøge om feedbacken skal danne grundlag for ændringer i Telenors kundeservice.

"Vi vil blandt andet kigge på om, der er nogle processer i forhold til vores regninger, der skal justeres på," siger han.

Læs hele klagen her

Læs også:
Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem

Kendt blog-kriger: Derfor skal din virksomhed blogge





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Atomic Software ApS
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud strategy 2020 - fokus på management teknologier til hybrid cloud og multi cloud samt compliance aspektet

På Cloud Strategy 2020 tegner vi billedet af en cloud-verden, der strækker sig langt ud over landegrænserne, og hvor mange valg skal træffes, hvis du skal have fuldt udbytte. Mød eksperter, leverandører og andre cloud-brugere og bliv inspireret til nye satsninger i din egen virksomhed.

29. september 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

30. september 2020 | Læs mere


Giv dit salg og kundeservice et løft med Dynamics 365

Microsoft har sat turbo på udviklingen af Dynamics 365, som er stærkere, mere omfattende og mere fleksibel end nogensinde før. Resultatet er et hav af nye muligheder. Både for dig, som allerede bruger dele af Dynamics' ERP-funktionalitet, og for dig som vil høste fordelene af alle de andre smarte funktioner, Dynamics 365-platformen byder på.

06. oktober 2020 | Læs mere






Premium
Nvidia RTX 3080 til test: Her sættes en ny standard – og trods prisen er det på mange måder et stærkt køb
Der er ikke nogen tvivl om, at der er krummer i Nvidias nye high-end grafikkort. Det ligner endda et særdeles godt køb trods den høje pris.
Computerworld
Ups!: Gammelt fjernsyn lagde internetforbindelsen ned i hel landsby i halvandet år
I halvandet år var en hel landsby i Wales plaget af elendig bredbåndsforbindelse, som begyndte hver dag klokken syv om morgenen. Teknikere kæmpede med at løse mysteriet, men lige meget hjalp det. Årsagen viste sig at være et brugt tv, som en af byens familier havde taget i brug.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Bevis værdien ved Vulnerability Management med 4 simple trin
Vulnerability Management kan føles som en endeløs klatretur. Derfor kan du med dette whitepaper få indsigt i hvordan du fokuserer på dine indsatser, beviser værdien af dit program og opnår tillid, budget og anerkendelse med fire simple steps.