Artikel top billede

Digitaliseringsstyrelsen klar med kæmpe genudbud efter pludselig aflysning

Digitaliseringsstyrelsen genudsender kæmpeudbud til Digital Post, som styrelsen kort før jul pludselig aflyste på grund af ‘meget små fejl.’

Digitaliseringsstyrelsen er efter godt en måned klar med det nye udbud om ordren på at levere Digital Post til det offentlige.

Det sker, efter styrelsen kort før jul pludselig trak stikket og afblæste hele kæmpeudbuddet, der har en værdi på 235 millioner kroner og en løbetid på hele 60 måneder.

Den pludselige aflysning skete, fordi styrelsen havde fundet fejl i tilbudsmaterialet, som styrelsen havde fået ind fra de to leverandører, der havde budt på opgaven, nemlig e-Boks og Netcompany.

Styrelsen prækvalificerede i foråret IBM, Netcompany og e-Boks, mens IBM har siden trukket sig fra udbuddet.

I forbindelse med afblæsningen før jul, sagde Digitaliseringsstyrelsens direktør, Adam Lebech, til Computerworld, at der var tale om ‘meget små fejl,’ som han kaldte ‘på grænsen til slåfejl’.

De havde ikke desto mindre en ‘høj konditionsmæssig risiko,’ sagde han.

Det kan du læse mere om her: Digitaliseringsstyrelsen afblæser pludselig kæmpeudbud om Digital Post på grund af fejl.

Den nuværende løsning leveres af e-Boks, der har haft opgaven siden 2009.

Den nuværende digitale post-løsning omfatter for tiden 4,5 millioner danskere, 750.000 virksomheder og 500 myndigheder.

Med genudbuddet kan ‘tilbudsgiverne på lige vilkår fremsende nye tilbud, der lever op til udbudsbetingelserne,’ lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen.

Det nye udbud kommer til at tage mindst tre måneder. Den nye Digital Post-løsning skal være klar i 2021.

Der er tale om en af de helt centrale løsninger i kommunikationen mellem det offentlige Danmark og borgerne.

Du finder hele det nye udbud her: Kontrakt om udvikling, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af Digital Post.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hjemmearbejdets påvirkning på trivsel, helbred og arbejdsmiljø

Fremtidens arbejdsplads er hybrid, det er der ingen tvivl om. Men hvad fører det egentlig med sig? Og hvordan omstiller du og din arbejdsplads sig til det? Det kan du blive klogere på, på denne digitale konference.

02. februar 2022 | Læs mere


GDPR - persondatabeskyttelse i praksis

Håndteringen af persondata og GDPR er for længst blevet hverdag hos de danske organisationer, men derfor er det til stadighed vigtigt og altafgørende, at den løbende overholdelse af GDPR er på plads. Vær med og hør, hvordan du ved hjælp af processuelle greb, værktøjer og systemer kan sikre dette.

08. februar 2022 | Læs mere


Analytics, BI og data science: Data-behandling i realtid

Datadrevne løsninger er godt på vej til at vinde indpas i næsten alle industrier - og med god grund. For der er store muligheder i at kunne forstå, fortolke og reagere lynhurtigt på de store datamængder, som alle organisationer genererer. På dette seminar kan du høre om nogle af de bedste eksempler inden for praktisk anvendelse af avanceret data-analyse, hvordan du kommer i gang, og hvordan du kan høste udbytte.

22. februar 2022 | Læs mere






CIO
Sådan tager top-CIO Pernille Geneser livtag med 40 år gamle it-systemer i Stark Group med 10.000 medarbejdere