31,6 procent af de danske Internet-brugere har aldrig klikket på en bannerannonce. Det er en af konklusionerne på en undersøgelse, som det firmaet Dansk Net Analyse har foretaget.
15,1 procent af de adspurgte brugere siger, at de har klikket på bannerannoncer, men også at de ikke gør det længere. Kun en meget beskeden gruppe, 5,7 procent, klikker på bannerannoncer mindst hver tredje gang de ser en.
Den største gruppe, 40,6 procent, klikker sjældnere end hver tredje gang.
Internet-brugerne blev også stillet over for spørgsmålet: Er bannerannoncer til gavn for Internet-brugerne? Svarene vidnede om, at brugerne generelt ikke har noget imod bannerannoncer. Annoncerne har deres beretigelse over for dem, der gider klikke på dem.
Undersøgelsen viser desuden, at de, der klikkker på bannerannoncer, overjende er yngre mænd, der bruger meget tid på nettet (heavy-users) og har en lavere grundlæggende skoleuddannelse.
Undersøgelsen er baseret på 16.809 telefoninterviews i fjerde kvartal 1998.
Link:
Dansk Net Analyse