B&Os samarbejde med Apple har fået en dårlig start.
For mens den danske producent i sommer kunne offentliggøre det nye samarbejde med Apple, der indebærer salg af B&O-produkter via Apples butikker, er lanceringen af produkterne nu blevet udskudt til næste år.
Produkterne skulle ellers efter planen have været at finde på Apples hylder inden jul, og det kan ifølge flere analytikere få konsekvenser for samarbejdet med Apple.
»Nu er B&O ved at starte et helt nyt samarbejde med Apple, og så er det bestemt ikke den bedste start, at man må ringe til Apple og sige, at produkterne først kommer efter jul,« siger Rune Møller, aktieanalytiker i Jyske Bank til business.dk.
Det bakkes op af Sydbanks analytiker Nicolaj Jeppesen.
»Generelt så ser vi, at Apple er en hård samarbejdspartner, og der skal ikke trædes meget ved siden af, før end at man risikerer at blive erstattet af det næste nye. Man må formode, at Apple har sat noget hyldeplads af til B&O, som andre nu må udfylde,« siger Nicolaj Jeppesen.
Selv afviser B&O, at samarbejdet vil lide skade. Ifølge B&Os direktør Tue Mantoni skyldes forsinkelsen simpelthen, at man er kommet for sent i gang med produktionen.
De udskudte produkter går under navnet BeoPlay og er blandt andet et forsøg fra den danske producent på via lavere priser at nå et yngre kundesegment.