Artikel top billede

Effektivisering af service tredobler overskud hos fynsk forhandler

Omkostningerne er blevet barberet ned. Det giver bedre indtjening og bonus hos kunderne.

Brian Kock, direktør i it-forhandleren Dansk Kontor Center, er ikke i tvivl, når han skal fortæller, hvem, der giver ham smør på brødet.

"Det er de stabile kunder. Kopibranchen har ikke haft det bedste ry, men vores kunder vender tilbage og køber hos os," siger han.

Dansk Kontor Center, der udover print- og kopi-forretningen også sælger POS-systermer, har netop afleveret et regnskab, hvor overskuddet på 587.924 kroner før skat er mere end to og en halv gange større end overskuddet året før. Efter skat er det tale om mere end en tredobling af overskuddet. samtidig er selskabets bruttofortjeneste vokset med 25 procent.

Brian Kock forklarer, at en del af det forbedrede overskud kan forklares med, at Dansk Kontor Center har effektiviseret servicen.

"Vi forsøger at holde vores omkostninger nede, ved at være mere effektive. Vi kan så tilbyde kunderne servicemuligheder til billigere priser," siger Brian Kock.

Han indrømmer samtidig, at det kræver flere kunder at drive et sådant koncept.

Derfor er han også glad for, de trofaste kunder.

"Vi startede for 15 år siden, og vi har kunder, der har været med os lige siden," siger han.

Servicekonceptet er rygraden i kopi-forretningen og i POS-forretningen.

"Alt er jo netbaseret i dag. Det vil sige vi kan klare servicen via nettet, og dermed sparer vi kunderne for, a vi skal køre ud til dem, hver gang.  Det sætter kunderne pris på," siger han.

Han fortæller at netop i POS-forretningen har Dansk Kontor Center succes med at lave løsninger til mindre restaurationer, hvor de gamle dumme terminaler skiftes ud med de nye POS-løsninger, som giver kunderne mange flere muligheder,

"Næste år bliver stort for os på POS-området. Vi er først rigtig begyndt at rulle ud på området her for




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere


Microsoft 365: Gør klar til store prisstigninger

For første gang i mange år hæver Microsoft til foråret priserne på enterprise-udgaverne af Microsoft 365, som er meget udbredte i danske organisationer. Hør om mulighederne i Microsoft 365-pakkerne. Og hør, hvordan du med god license management har mulighed for at trimme dit setup, inden prisstigningerne på op til 25 procent træder i kraft 1. marts 2022.

19. november 2021 | Læs mere