It-kunderne har talt. Computerworld kan derfor over de næste par uger, for tredie år i træk afsløre, hvordan de professionelle it-folk ser på 50 væsentlige it-leverandører på det danske marked.
Undersøgelsen er gennemført online blandt it-professionelle i danske virksomheder, organisationer og offentlige institutioner i perioden 20. februar til 18. marts 2021.
Målet er at undersøge, hvilket image de 50 væsentlige it-virksomheder på det danske marked har på en række parametre.
Resultatet er en unik indsigt i, hvem der i danske it-professionelles øjne leverer ydelse af høj kvalitet, hvem de har tiltro til, og hvilke virksomheder de tror vil udvikle sig positivt i fremtiden.
Da virksomhederne er de samme, som indgik i Computerworlds image-analyse i 2020, kan årets analyse som noget nyt præsentere image-udviklingstendser på en række parametre for alle virksomhederne.
Deltagerne blev screenet for, om de var relevante deltagere i undersøgelsen, i den forstand at de var ansat hos en kunde til en eller flere it-virksomheder, og om de i forbindelse med deres arbejde havde kendskab til en eller flere it-virksomheder som kunder eller brugere af ydelser eller produkter. I alt cirka 800 respondenter har på denne måde kvalificeret sig til at deltage i undersøgelsen.
Respondenterne blev først bedt om at angive, hvor stor betydning de tillagde 13 parametre, når de generelt skulle bedømme it-virksomheders image.
Herefter blev de bedt om at angive, hvor godt de kender de 50 it-virksomheder med hensyn til at have en mening om deres image.
Resultatet er en unik indsigt i, hvem der i de danske it-professionelles øjne leverer ydelse af høj kvalitet, hvem de har tiltro til, og hvilke virksomheder de tror vil udvikle sig positivt i fremtiden.
Køb rapporten
Metoden er udviklet af IFO - Instituttet for Opinionsanalyse, som også har gennemført undersøgelsen og beregningerne for Computerworld. Den samlede rapport og en præsentation kan købes ved henvendelse til Palle Klinke Hansen, IFO. Pris: 29.500 kroner eksklusive moms.
Her er de 13 parametre, som deltagerne i undersøgelsen skulle tage i betragtning:
- Kompetente, problemløsende og servicemindede medarbejdere
- Serviceniveau/support, rådgivning og tilgængelighed af kontaktpersoner
- Leveringsevne - leveringstid og leveringssikkerhed (overholdelse af aftaler/leveringstid)
- Nytteværdi af ydelser/løsninger/produkter for din virksomhed/organisation
- Produkter/ydelser/service af høj kvalitet
- Konkurrencedygtige løsninger/produkter - pris/kvalitetsforhold
En troværdig virksomhed, som jeg har sympati for
- Kompetent ledelse
- Veldrevet og økonomisk sund virksomhed
- Innovativ, nytænkende, produktudvikling
- En virksomhed, som vil udvikle sig positivt
- Ansvarlighed - overfor miljø, samfund, medarbejdere
- Kommunikation/markedsføring overfor dig som kunde/bruger
I takt med at vi udgiver artiklerne kan du følge med på denne oversigt: 50 toneangivende virksomheder er med i Image 2021