I disse dage føles det rigtig godt at være direktør hos den danske iværksættervirksomhed iMotions, der vandt Computerworlds Edisonpris for bedste iværksættervirksomhed i 2006.
Administrerende direktør Peter Hartzbech fortæller, at forretningen kører på skinner, firmaet lancerer snart næste version af dets softwarepakke, og butikken bliver større og større.
"Vi er ved at indgå en aftale med private investorer, der vil skyde knap 20 millioner kroner i vores forretning. Jeg forventer, at vi lukker handlerne i sidst i juni måned, og det skal sikre os et solidt grundlag for yderligere investeringer," fortæller Peter Hartzbech.
Firmaet havde i 2006 en omsætning på 1,3 millioner kroner og et underskud på lidt over 5,5 millioner kroner.
"Resultatet for 2006 er faktisk bedre end forventet, og vi vil også til næste år køre med underskud. Men interessen for vores produkter stiger hele tiden, og jeg regner derfor med, at salgsvæksten vil vokse med 400 til 500 procent," siger Peter Hartzbech.
Fordobler antallet af medarbejdere
For at følge med efterspørgslen mere end fordobler iMotions medarbejderstaben fra omkring de 22 nuværende ansatte til omkring 50 medarbejdere.
De nye medarbejdere skal hovedsageligt arbejde i datterselskaberne i Indien og USA, som iMotions har stablet på benene i januar måned.
"Så lige nu søger vi med lys og lygte efter kvalificerede folk, der kan hjælpe os med at indfri vores tårnhøje ambtioner," forklarer Peter Hartzbech.
De nye folk hos iMotions skal både indgå i ledelsen og som udviklere af selskabets produkter.
Ny version på trapperne
Om ganske få uger vil selskabet lancere 1.2 versionen af sit kerneprodukt, der er emotion-sensitive softwareværktøjer til måling af menneskelig respons i eksempelvis markedsføringskampagner.
"Samtidigt med lanceringen har vi store forventninger til markedet, hvor vi allerede er begyndt at slå igennem i USA og Mexico," fortæller Peter Hartzbech, inden han skal ud og holde foredrag om hans erfaringer som iværksætter.