Indhold
SAN FRANCISCO, USA (IDG News Service)/ 15. december 1998: Verdens største legetøjsfabrikant, Mattel, der blandt andet står bag de så kendte Barbie-dukker, Hot Wheels og Fischer Price, har købt The Learning Company, verdens næststørste forbrugerorienterede softwareprodcent for 3,8 milliarder dollars, over 24 milliarder kroner.
Sammenlægningen af de to selskaber vil omdanne Mattel fra ?en traditionel legetøjsfabrikant til et globalt selskab for børneprodukter?, siger Mattel, der bliver den trediestørste udgiver af underholdningssoftware efter Microsoft og Electronic Arts.
- Interaktivitet er fremtiden, og fremtiden er nu, sagde Mattels administrerende direktør Jill Barad.
The Learning Company producerer software-titler, som Reader Rabbit, Sesame Street og internetfiltret Cyber Patrol. De to selskaber vil satse på at udvikle nyt high tech-legetøj.
I juni i år var det The Learning Company, som var den store, da selskabet købte rivalen Broderbund
Software, kendt for spillet ?Myst?.
En analytiker fra Jupiter Communications siger, at forbrugerne nu kan forvente at se endnu mere til Mattel på Internet, når selskabet begynder at gå efter de mindre konkurrenter, der har succes med at sælge sine varer online.
Fusionen ventes gennemført til april næste år.