CBB Mobil til kamp mod tele-racisme

CBB Mobil byder nydanskere velkomne som kunder med kundeservice på engelsk.

De sidste ugers presseskriverier om mobilselskaber, der bl.a. afviser kunder på grund af et eksotisk efternavn eller fordi de bor i et social belastet kvarter, får nu lavprisselskabet CBB Mobil til at gå til kamp mod de myter og fordomme, der åbenbart trives i telebranchen.

»Jeg bliver forarget, når jeg læser i avisen, at nogle teleselskaber afviser kunder alene fordi de ikke hedder Hansen eller Nielsen. Vi har allerede mange indvandrere og nydanskere som kunder i CBB Mobil i dag. Vi har ingen problemer med dem overhovedet og vil selvfølgelig gerne have endnu flere. Vores firmapolitik er, at vi tror det bedste om vores kunder - uanset om de hedder Mohammad eller Morten,« siger Kenny Larsen, salgs- og marketingchef i CBB Mobil.

CBB Mobil har netop startet en annoncekampagne i indvandrerbladet TAK og oversat selskabets hjemmeside til engelsk, så også kunder, der ikke taler dansk, let og bekvemt kan manøvrere rundt på siden. Personalet i CBB Mobils kundeservice-afdelingen er også klar til at rådgive engelsk-talende kunder.

»Vi har valgt engelsk fordi sproget tales af de fleste. Uanset om man kommer fra Islamabad, Kabul eller Amsterdam kan de fleste sproget,« siger Kenny Larsen.

Ud over tiltaget på hjemmesiden husstandsomdeler CBB Mobil i den kommende tid 50.000 engelsksprogede foldere i Vollsmose ved Odense, Gellerup ved Århus og på Nørrebro i København.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly