De sidste ugers presseskriverier om mobilselskaber, der bl.a. afviser kunder på grund af et eksotisk efternavn eller fordi de bor i et social belastet kvarter, får nu lavprisselskabet CBB Mobil til at gå til kamp mod de myter og fordomme, der åbenbart trives i telebranchen.
»Jeg bliver forarget, når jeg læser i avisen, at nogle teleselskaber afviser kunder alene fordi de ikke hedder Hansen eller Nielsen. Vi har allerede mange indvandrere og nydanskere som kunder i CBB Mobil i dag. Vi har ingen problemer med dem overhovedet og vil selvfølgelig gerne have endnu flere. Vores firmapolitik er, at vi tror det bedste om vores kunder - uanset om de hedder Mohammad eller Morten,« siger Kenny Larsen, salgs- og marketingchef i CBB Mobil.
CBB Mobil har netop startet en annoncekampagne i indvandrerbladet TAK og oversat selskabets hjemmeside til engelsk, så også kunder, der ikke taler dansk, let og bekvemt kan manøvrere rundt på siden. Personalet i CBB Mobils kundeservice-afdelingen er også klar til at rådgive engelsk-talende kunder.
»Vi har valgt engelsk fordi sproget tales af de fleste. Uanset om man kommer fra Islamabad, Kabul eller Amsterdam kan de fleste sproget,« siger Kenny Larsen.
Ud over tiltaget på hjemmesiden husstandsomdeler CBB Mobil i den kommende tid 50.000 engelsksprogede foldere i Vollsmose ved Odense, Gellerup ved Århus og på Nørrebro i København.