3 retter ind men klager alligevel

Teleselskabet 3 føjer nu IT- og Telestyrelsen og nedsætter bindingsperioden fra 12 til seks måneder, men selskabet holder fast i sin klage til Teleankenævnet.

Farcen om bindingsperioder og hvilken myndighed, der bestemmer hvad på teleområdet, tager nu en ny drejning. Således har teleselskabet 3 nu valgt at føje IT- og Telestyrelsen og nedsætte bindingsperioden fra 12 til seks måneder. Balladen startede netop med at Konkurrencestyrelsen i midten af september gav 3 lov til at binde kunderne i 12 måneder.

Men 3 opretholder dog stadig sin klage til Teleankenævnet. 3 er nemlig i bund og grund uenige i IT- og Telestyrelsens fortolkning af reglerne. Selskabet vil således have lov til at låse telefonen i 12 måneder, og kun låse den op efter seks måneder mod et gebyr. Det mener IT- og Telestyrelsen strider mod den såkaldte udbudsbekendtgørelse, og Teleankenævnet skal nu agere overdommer i sagen.

Tidligere i forløbet har justitsminister Lene Espersen og hendes embedsmænd været inddraget, for at udrede hvad IT- og Telestyrelsen havde af beføjelser på området og hvad Konkurrencestyrelsen havde at skulle have sagt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere