Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Ny dansk app gør det nemmere at drive forretning

Shopbox forenkler og effektiviserer administrationen, så den daglige drift af virksomheden bliver nemmere og billigere.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Over de sidste tre år har virksomheden bag app’en idéudviklet, analyseret, kodet og testet. Alle døgnets timer er blevet investeret i at skabe den nyeste trend inden for mobilløsninger og en app, som udviklingerne håber kan løse en stor udfordring, mange erhvervsdrivende står overfor.

Ved at drive forretningen via Shopbox skal der samtidig være penge at spare. Faktisk helt hen imod en fjerdedel af, hvad virksomheder betaler for at kunne drive forretning i dag, mener folkene bag Shopbox at deres app kan letter virksomhedens udgifter med.

Det er den digitale iværksætter Christian Zigler, som er idémanden bag Shopbox. Udviklingen af appen har afsæt i Shopbox’ markedsundersøgelse af, hvad mindre virksomheder allerhelst så en app skulle kunne. Svaret, blandt de hundredvis af adspurgte, var entydigt: At lette, forenkle og effektivisere den daglige virksomhedsadministration.

Christian Zigler forklarer: ”Vores mission er at gøre mindre virksomheder større ved at give dem dette intuitive værktøj, som kan effektivisere, professionalisere og forenkle deres forretningsdrift”.

Integreret løsning

De fleste erhvervsdrivende er ikke særlig vilde med administration, men derimod vilde med at drive forretning og sælge deres produkter.

”I stedet for at investere i flere forskellige løsninger separat for at kunne drive forretning, får de erhvervsdrivende det hele i Shopbox-appen og betaler tilmed kun cirka en fjerdedel af, hvad de ellers skulle betale”, siger Christian Zigler.

Med Shopbox-appen får de virksomhedsdrivende mulighed for at downloade en app, hvor både de nye digitale betalingsmetoder som MobilePay og traditionelle betalinger med kreditkort er integreret.

At Shopbox-app’en er den første af sin art på verdensplan, har allerede inden launch fået attraktive investorer på banen. Ligeledes har det digitale eventyr tiltrukket den tidligere salgsdirektør i TDC, Anders Kjørup, som er tiltrådt som kommerciel direktør i Shopbox.

Hvad kan Shopbox?

Ved download af Shopbox-appen samles følgende på ét intuitivt display:

• Kasseapparatsystem
Økonomisystem
• Kundeklub
• Personalehåndtering

Hele forretningen kan dermed håndteres via iPhone, iPad eller Mac. Shopbox virker både online og offline. Shopbox-appen er på launchtidspunktet tilgængelig på iOS og Android følger snart efter.

Fordele ved Shopbox

Folkene bag Shopbox fremhæver selv disse fordele ved den nye app:

• Tidsbesparelse: Frigiver tid til at forretningsudvikle da al administration er samlet på ét display. Samtidig behøver den virksomhedsansvarlige ikke at være fysisk tilstede for at have overblikket.

• Bæredygtighed: Man undgår at ødsle med ressourcerne idet systemerne taler sammen og herved får virksomheden lettere ved at identificere misforhold mellem bestilte og solgte varer.

• Spar penge: Ved at samle alle systemer i én app sparer virksomheden penge.

• Økonomisk overblik: Appen interagerer med de to regnskabsprogrammer Billy’s Billing og E-conomicas og leverer daglige salgsrapporter, som kan videresendes direkte til virksomhedens revisor.

• Forbedret kundeservice: Ved at tilføje kunderne i Shopbox’ kundeklub funktion, gives indsigt i den enkelte kundes købshistorik og herved kan kundeservicen forbedres.

• Mersalg: Personalehåndteringsfunktionen giver gennemskuelighed og indsigt i medarbejdernes salgshistorik, hvilket kan forbedre den generelle supervisering og højne fremtidigt salg.

Hvordan konverterer virksomheden til Shopbox?

Opstart af Shopbox er let og det tager ikke mange timer, før virksomheden kan drives via Shopbox.

Kreditkortet er overflødigt, da appen er gratis at downloade. Derefter registrerer virksomhedsejeren sig med virksomhedens CVR.nr. og så er man i gang.

Principielt betaler brugeren kun for appen, når forretningen vokser, så hvis virksomheden ikke omsætter for mere end 35.000 kr. pr. måned er Shopbox gratis. Når omsætningen stiger, får man en automatisk reminder fra Shopbox om at det er tid til at opgradere til ShopboxLite, ShopboxPro eller ShopboxPremium.

Priser:

• Shopbox: (omsætning op til 35.000 kr./md): Helt gratis
• ShopboxLite (omsætning på max 75.000 kr./mdr.): 79 kr. pr.md.
• ShopboxPro (omsætning på max 500.000 kr./mdr.): 399 kr. pr.md.
• ShopboxPremium: (ubegrænset omsætning): 999 kr. pr.md.

Alle funktioner er tilgængelige i samtlige versioner, selv i den gratis version får brugeren en fuld Shopbox app.

For de som eksempelvis ikke har en iPad, tilbyder Shopbox et komplet system ”Shop-in-a-box”, hvor softwaren inkl. hardware (iPad, bonprinter, scanner og kasseskuffe) bliver leveret for under 5.000 kr.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Dynamics 365 & Business Central - AI og branchemoduler

Udforsk, hvordan du kommer godt i gang med Business Central, får hjælp til at tilpasse platformen til dine behov og får mest ud af din ERP-løsning med begrænsede ressourcer.

23. oktober 2024 | Læs mere


Årets CISO 2024

Vær med når Computerworld, Dansk Erhverv og Rådet for Digital Sikkerhed tager temperaturen på trusselslandskabet lige nu, og giver dig overblikket over de nyeste trusler, de mest aktuelle tendenser og de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

24. oktober 2024 | Læs mere


Compliance Day 2024: Faret vild i regulativer og direktiver? Få overblik over dem alle

Få et overblik over, hvordan du holder din virksomhed og organisation compliant uden at overimplementere og dermed undgår at bruge unødige ressourcer. Du får desuden indsigt i en række digitale værktøjer, som kan give dig ro i maven og hjælpe dig i dit arbejde med at holde virksomheden compliant på alle punkter.

30. oktober 2024 | Læs mere