Af Dan Jensen, Computerworld Online
Legetøjsgiganten Lego oplyser at den har indledt et samarbejde med softwaregiganten Microsoft.
Lego, der er et af verdens førende legetøjsmærkevarer, skal fremover producere computerspil og andet underholdende indhold til Microsofts hjemmeside, msn.com, der er en af verdens mest besøgte. Desuden skal Lego producere spil til Microsofts nye spillekonsol, Xbox, der blev præsenteret for kort tid siden.
Samtalerne med Lego og Microsoft har stået på i et års tid.
Den i Billund baserede legetøjsproducent har længe været et oplagt valg for Microsoft, der ønsker at nå ud til flere børn ? blandt andet med Xbox, som Microsoft håber kan kapre en del af Sonys potentielle Playstation-kunder.
Det skal Lego hjælpe til med. Legos hjemmeside er den femte mest besøgte blandt USA?s børn, og den danske legetøjsgigant har et godt image, som Microsoft gerne vil udnytte.
Lego, der har været plaget af fyringer og nedjusteringer af forventningerne, regner ikke med, at aftalen umiddelbart betyder flere arbejdspladser.
Virksomheden håber dog, at aftalen på længere sigt kan stimulere salget af legetøjsprodukterne så meget, at det kan mærkes på bundlinien.
Relevant link:
PC World: Microsofts spillekonsol udfordrer PlayStation 2