Ifølge en undersøgelse foretaget af NOP Research Group benytter de britiske kontor-ansatte i stort omfang e-mails til at sende chikanerende meddelelser til hinanden.
Det skriver BBC Online.
38 procent af de afsendte mails har til formål at pege på kollegers fejltagelser for at fremme afsenderens egne karrieremuligheder.
Næsten 30 procent af deltagerne i undersøgelsen indrømmede at have sendt racistiske, sexistiske, pornografiske eller diskriminerende e-mails, mens de var på arbejde.
Undersøgelsen viser dog også, at 80 procent af de britiske kontor-ansatte mener, at e-mail yder dem en vis beskyttelse, idet alt er skrevet og dokumenteret.
NOP Research Group har foretaget 800 interviews med kontor-ansatte i London, Edinburgh, Cardiff, Birmingham, Manchester, Leeds, Liverpool og Newscastle.
Undersøgelsen er foretaget på vegne af internet-firmaet SurfControl, der konkluderer, at de ?fornærmende e-mails øjensynlig bliver opfattet som lettere morskab?, der ikke skal tages lige så alvorligt som trykte meddelelser.