Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

6 gange bedre mobildækning på Roskilde-festival

TDC Group skruer op for mobilkapaciteten med 5 ekstra master og øget dækning omkring orange scene. Allerede efter festivalens to første dage er dataforbruget på de sociale medier mere end 20-doblet.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Hvis du forventer at lægge billeder af Arcade Fire på Facebook eller streame fra Foo Fighters, når du står foran Roskilde Festivals orange scene, skulle der være rig mulighed for det. For der er masser af dækning – i hvert fald hvis du er kunde hos fx YouSee, Telmore, Fullrate eller TDC Erhverv, der alle kører på TDC Groups mobilnet. Kapaciteten i netværket er seks gange større end normalt, når 100.000 musikglade gæster holder fest på Dyrskuepladsen i Roskilde.

- Vi ved, at der bliver brugt meget data på Roskilde. Festivalgæsterne er på, når de tjekker programmet, vejrudsigten, eller hvilke venner, der tjekker ind i nærheden. Og så er der selvfølgelig brugen af sociale medier og streaming, der fylder meget i datastrømmen, forklarer Kim Søgård Kristensen, der er direktør for Teknologi og Kapacitet i TDC Group.

- Sidste år brugte deltagerne tre gange så meget data som året før, og den tendens ser ud til at fortsætte, så det er det, vi forbereder os på, siger TDC-direktøren, der allerede nu kan se en massiv stigning i data- og sms-forbrug.

På festivalens to første dage, og det er vel og mærke inden koncerterne er gået i gang, er dataforbruget på de sociale medier mere end 20-doblet. Gæsterne er især vilde med at snappe og opdatere på Facebook, mens de i mindre grad tweeter fra kampen om de mest attraktive pladser på campingområderne.

Tryk på, når stjernerne spiller

TDC Group har i forvejen en meget god dækning med fire master i området, men under festivalen rejser de fem ekstra master til at supplere dækningen. Det er to flere end sidste år, og de bliver placeret rundt om orange scene.

- Der er tryk på, når de store navne spiller. Derfor forbedrer vi dækningen yderligere med de to nye master lige ved scenen. Det giver tilskuerne en dækning, der er tre en halv gange bedre end sidste år, så det skulle også kunne tilfredsstille det stigende behov, siger Kim Søgård Kristensen.

TDC Group skruer op for mobil-kapaciteten til en række events året igennem. Det gælder naturligvis sommerens festivaler, men også til begivenheder som Hjallerup Marked, Folkemødet og mange andre, der trækker folk til, bliver der skruet op for dækningen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere